تعبیر خواب  ادرارکردن



ادرار کردن


امام جعفر صادق:
آب تاختن یا ادرار کردن در خواب به موقع خویش، به مرد توانگری رسد، اما آنکه درویش باشد و بنده راه آزادی باشد و بیمار را شفا بود و حبوس را فرج بود و مسافر را باز آمدن بود و عامل را معزولی بود و خلیفه را مرگ بود و قاضی را عزلو بازرگان را زیان بود، در تجارت...

ابراهیم کرمانی:
اگر ببیند در چاهی ادرار می‌کند مال حلالی نصیبش خواهد شد اگر ببیند در آب ادرار می‌کند فرزندی پیدا می‌کند عالم و دانا که به فرزانگی می‌رسد اگر ببیند مقداری از ادرارش را دفع کرد و مقداری را نگهداشت مقداری از غم و اندوه و ناراحتیش کاسته می‌شود اگر ببیند ادرارش را کس یا کسانی به خود می‌مالند دلیلش فرزندی عالم و داناست که مردمان از او تبعیت کنند و پیروش شوند.

ابن سیرین:
اگر ببیند در جایی که نباید، بول میکند اگر غمگین و قرض دار باشد از غم و قرض رها می‌شود، اگر ثروتمند است به اندازه ادراری که کرده است از ثروتش کم کی شود.

جابر مغربی:
اگر ببیند در مسجد یا جای عام المنفعه ادرار کرد بخشی از مال خود را در طریق نادرست صرف می‌کند اگر ببیند به لباس خود ادرار کرد مال اندوخته را برای فرزند یا فرزندانش خرج می‌کند.

دانیال:
اگر ببیند در جایی که نمی‌داند کجاست ادرار می‌کند از دیار مجهولی زن اختیار کند و اگر زن باشد شوی بر گزیند اگر در ادرارش خون ببیند فرزندی ناقص پیدا می‌کند اگر به جای ادرار چرک از او خارج شود فرزندش از لحاظ جسمی علتی خواهد داشت و آسیبی ناقص کننده به او وارد شود.

سایرین:
ادار کردن بر مال حرام دلالت دارد اگر ببیند ادرار می‌خورد دلالت بر خوردن مال حرام دارد.

تعبیر خواب آفتاب


آفتاب


منوچهر مطیعی تهرانی:
در مورد آفتاب معبران اختلاف عقیده نه کلی بل که سطحی دارند به این صورت که برخی آفتاب را در عالم خواب پادشاه می‌دانند و دسته ای دیگر پدر و مادر می‌شناسند. عقیده فروید نیز تقریبا همین است که نوشته شاه در خواب به صورت آفتاب تجسم می‌یابد و با استدلالی که می‌کند هم می‌تواند پدر مادر باشد و هم پادشاه و قدرت برتر. ابن سیرین می‌گوید آفتاب در خواب شاه است، ماه وزیر اوست، زهره ملکه و همسر شاه، جابر مغربی می‌گوید آفتاب در خواب پدر است و ماه مادر با آشاره به آیه شریفه در سوره مبارکه یوسف. در نفایس الفنون نیز آفتاب شاه و بزرگ نوشته شده و ذکر گردیده که تابش آفتاب بر خانه‌ها در واقع مهر و قهر شاه است که شامل عموم مردم می‌شود. برخی از معبران نوشته اند آفتابی که بر دیوار و حیاط خانه شما تابیده است می‌تواند یک زن برجسته باشد که سر راه شما قرار می‌گیرد و اگر جوان هستید گویای یک عشق و ازدواج درخشان و پر شکوه است. اگر ببینید که ابری چهره آفتاب را تاریک کرده غمی پیدا می‌شود که شما را می‌آزارد. اگر بیننده خواب ببیند که آفتاب را گرفته و به مالکیت خویش در آورده به جاه و مقام بالا می‌رسد و از این بهتر وقتی است که ببیند خودش به خورشید مبدل گردیده و نور افشانی می‌کند. چنان چه ببیند بین او و آفتاب جنگی در گرفته با یک قدرت برتر رو در رو قرار می‌گیرد و کارش به مبارزه و جدال می‌رسد. اگر ببیند که خورشید کم رنگ بود و جای خودش قرار نداشت قدرت برتر به او محتاج می‌شود..

امام جعفر صادق:
آفتاب را در خواب دیدن به هشت وجه تعبیر می‌شود خلیفه پادشاه و سلطان بزرگ رئیس عامل و مامور امور ارزاق و توشه عدل پادشاه سود و منفهت مردم زن برای مرد و شوهر برای زن کار روشن و نیکو و باز میفرمایند، شعاع آفتاب را از خواب دیدن، بر عکس خود آفتاب تعبیر می‌شود.

ابراهیم کرمانی:
اکر میان آفتاب در خواب دو نقطه سیاهی ببیند، تعبیر چنان باشد که پادشاه نگران سلطنت خویش است اگر آفتاب و ماه را با یکدیگر در جنگ ببیند، دلیل آن باشد که میان دو پادشاه جنگ در می‌کیرد اگر ببیند زمین و آفتاب سرزمینی را نوری در میان نیست، دلالت دارد بر آنکه سلطان و امیرش معزول خواهند شد اگر ببیند آفتاب در دست او سیاه و تیره شد، بر شاه غم بزرگی می‌رسد و آن غم دامن خواب بیننده را نیز خواهد گرفت اگر ببیند آفتاب به سوراخی فرو رفت، پادشاه آن دیار از دنیا خواهد رفت و مردم در عزایش اندوهگین خواهند شد.

ابن سیرین:
آفتاب در خواب، پادشاه باشد ماه در خواب، وزیر سلطان است زهره در خواب، ملکه یا زن سلطان است عطارد در خواب، دبیر پادشاه و نویسنده او و دربار باشد مریخ در خواب، نشان سپهسالاری شاه است ستارگان دیگر در خواب، سپاه پادشاه و سپهسالار هستند ابن سیرین برای این تعبیر خواب حضرت یوسف عله السلام را مصداق می‌آورد که دید یازده ستاره و آفتاب و ماه بر او سجده بردند و در نهایت خودش بعد از مصیبتهای فرائان در مصر به مقام والایی رسید و در زندارن با کمک تعبیر خواب رهایی یافت آفتاب و ماه بر پدر و مادر و برادر دلالت دارد اگر ببیند آفتاب پاک و پاکیزه طلوع کرد و پرتو افشاند، تعبیر چنان باشد که از خویشان خود زن می‌ستاند اگر ببیند ابر، آفتاب را تیره و تار کرده بود، حال پادشاه و امیر دگرگون شود اگر در خواب کسوف آفتاب و سیاه شدنش را ببیند، که بعد از لختی سیاهی بر طرف شود، پادشاه و امیر بیمار می‌شود، اما به زودی شفا می‌یابد اگر ببیند از آفتاب ریسمانی آویزان است و او بدان چنگ زد، تعبیر چنان باشد که از پادشاه و امیر به او یاری شایسته ای خواهد رسید اگر ببیند آفتاب و ماه و ستارگان جمع شدند و او نور همه را ستاند، تعبیر چنین می‌تواند باشد که پادشاهی هفت عالم به دست خواهد آورد و همه سلاطین روی زمین سر در خط فرمانش خواهند آورد اگر ببیند آفتاب و ماه و ستارگان را گرفت و همه تیره و تار بودند، خواب بیننده هلاک خواهد شد، مخصوصا اگر شخص ستمگر و بی انصافی باشد اگر ببیند آفتاب و ستارگان به زیر ابر اند شدند، تعبیر چنین باشد که پادشاه و لشکرش از دشمن شکست خواهد خورد و رو در فرار خواهند گذاشت.

اسماعیل اشعت:
اسمعیل اشعت را عقیده بر این است که اگر کسی در خواب ببیند که بر فلک نشست و به آفتاب رو کرد و از آن روی گرداند، دلالت دارد بر آنکه ابتدا دین نداشته کافر بوده و بعد دینی الهی بر می‌گزیند، مسلمان می‌شود و پس از آن دوباره به خانه اوا باز می‌گردد و دین خود وا می‌گذارد اگر ببیند آفتاب لرزید، پادشاه آن دیار از جایی که فکرش را نمی‌کند به زحمت می‌افتد و رنجی نه جندان بسیار بر او می‌رسد اگر ببیند آفتاب با او سخن می‌گفت، از طرف پادشاه مقام و جاهی به او حواله خواهد شد.

تام چت ویندرا:
خورشید در خواب، بطور کلی نشانگر دانش، هوشیاری، عقل و هوش و خرد است تعبیر تام ویند از آفتاب با تعبیرهای خوابگزارانی مانند ابن سیرین و کرمانی وادانیال بطور کلی فرق می‌کند دیدن خورشید سوزان، دلیل بر توجه شدید فرد به مسائل عقلی، استدلالی و عملی است اگر طلوع خورشید را ببیند، تعبیرش طلوع نور هشیاری و دیدگاهها و دریافتها و بینشهای تازه است و تفسیر چنان باشد که خواب بیننده صاحب استعداد فراوانی است در زمینه دانش و خصوصا مسائلی که به استدلال نیاز دارد، و برای صاحب خواب شکوفایی استعداد در زمینه‌های ذکر شده متحمل است اگر آفتاب نیمروزی را در خواب ببینید، نشان ورود به دوران مردی و مردانگی است کسیکه این رویا را دیده است چنانکه مرد باشد در آستانه بلوغ کامل عاطفی است اگر غروب آفتاب را ببیند، در مردان نشانه کاهش نیروی خلاقه مخصوصا در سالخوردگی است اگر آفتاب را در خواب سیاه ببیند، دلالت بر افسردگی و اندوه شدید خواب بیننده دارد، از جهت دیگر دیدن خورشید سیاه می‌تواند نشانگر جنون و مرگ فعالیتهای ذهنی و سرانجام خود مرگ باشد احتمال ضعیفی هم درباره مفهوم آفتاب به نشانه فرزند وجود دارد یکی از علمای بسیار قدیم به نام آرتیمیدوروس که فروید نیز نقل قولهای بسیار از او در باب دبدن خورشید در خواب به این نظر قائل است که دیدن آفتاب در خواب مطلوب و خوش طالع است مگر برای کسانی که راز مهمی را نهفته دارند و از افشا و آشکار شدن آن بیم دارند این نظر آرتمیدوروس قرنها بعد از سوی اشتکل هم تایید شده است.

دانیال:
اگر در خواب آفتاب ببیند، نشان دیده پادشاه و خلیفه و امیر است اگر ببیند آفتاب را در آسمان گرفت، در راه امیری بزرگ قرار می‌گیرد و دوست و مقری او می‌شود اگر ببیند که خود چون خورشید نور می‌افشاند، خودش آفتاب شده است، به مقام بسیار بالائی همچون پادشاهی و امیری می‌رسد و اگر اهلیت مقامی چون امیری و پادشاهی را نداشته باشد به اندازه همتش به بزرگواری خواهد رسید اگر ببیند با آفتاب می‌جنگید، با امیر و پادشاهی به خصومت گرفتار می‌آید اگر ببیند آفتاب را گرفت اما نور و شعاع نداشت، تاریک و تیره نیز نبود، از غمهایش رهائی حاصل شود اگر ببیند خورشید تیره و تاریک است و در جای خود نیست، تعبیرش چنان باشد که امیر و سلطلن را به کارهایش احتیاج افتد.

طالع بینی › طالع بینی ازدواج › زن متولد اردیبهشت


زن متولد اردیبهشت


زنی که طبیعت را دوست می‌دارد، زنی که مادر سخت گیری است، زنی که همسری فداکار وکمک دهنده است، زنی که عاشق موسیقی و ساز و آواز است، زنی که روحی بزرگ و بلندپرواز دارد.اگر همسر شماست، باید با او چگونه رفتار کنید؟ اگر نامزدشماست، باید دل او را چگونه به دست آورید؟ اگر دوست شماست، روحیات و صفات او از چه قرار است؟ روزی با یکی از دوستانم که دختر بسیار خوش مشرب و نویسنده ای است، صحبت می‌کرد و او اظهار می‌داشت که مادرش بزرگترین قلب‌ها و روح بلند پروازی دارد.این اظهار نظر او برای من که می‌دانستم مادرش در اردیبهشت به دنیا آمده است، کاملا عادی بود کما اینکه می‌دانستم خودش چون متولد ماه حوت (اسفند) می‌باشد، به باطن افراد بیش از ظاهر توجه می‌کند.

زن متولد اردیبهشت واقعا قلبی بزرگ و روحی بلند دارد ولو اینکه خیلی کوچک اندام باشد وقدش از یک متر و پنجاه سانتیمتر تجاوز نکند. و همین خصیصه است که به وی امکان می‌دهد در هر حالتی از عهده مشکلات احساسی زندگی خود بر بیاید و به هدفش برسد. زن متولد برج ثور از بسیاری جهات نمک زندگی محسوب می‌شود. او مخلوطی است از کلیه خصوصیاتی که مردها در جستو خویش می‌باشند وکمتر پیدایش می‌کنند. البته گاهی ممکن است چنان از کوره در برود که قوی ترین مردها رابه وحشت بیندازد و فراری دهد ( و یا لااقل وادار کند که زیر میز پنهان بشود ) اما یک چنین حالتی هرگز بدون دلیل به وی دست نمی‌دهد. معمولا اگر شما او را خیلی بیش از حد تحمل و اذیت نکنید و یا سرنوشت یک دست ورق واقعا جور نشدنی به دستش نداده باشد، بازی زندگی را خوب و با قدرت قابل تحسینی ادامه می‌دهد.

صفا و صداقت ذاتی اش با ریزه کاری‌های ظریف زنانه آمیخته است.بسیاری از زنان و دختران متولد این ماه از نظر شهامت و اخلاق از بسیاری از مردان جدی وخشن با همت‌تر می‌باشند، اما در عین حال به قدرت جادویی زن بودن خود نیز آنقدر اطمینان و اعتماد دارد که بگذارد اگر شما مایل هستید آقای خانه باشید، و اما اگر شما از عهده این کار برنیامدید، آن وقت خودش کنترلکارها را در دست می‌گیرد و هیچ بعید نیست که این کار را به شیوه ای کاملا مغایر با سیستم شما انجام دهد. او در زنگی خواهان یک مرد واقعی است و علت این امر هم این است که می‌داند خودش یک زن واقعی است و از این بابت هم سخت احساس غرور می‌کند. از نظر او زن بودن مفهومش عروسک پر زرق و برق بودن، متظاهر به ضعیف بودن برای به دست آوردن خواسته هایش نمی‌باشد. خیلی طول نمی‌کشد که شما پی می‌برید او دارای فکر و عقیده خاص خود می‌باشد و آنقدر قدرت دارد که برای رسیدن به هدفش عجز و لا به نکند.

معمولا در یک زن متولد اردیبهشت آنقدر عزت نفس و تسلط به نفس وجود دارد که بتواند به هر نوع خواسته و تمایلی لگام بزند و اتفاقا چقدر بهتر است که او همیشه این کار را هم بکند زیرا اگر یکی از والدینش متولد برج حمل ( فروردین ) و یا اسد (مرداد‌)باشند، در او قدرت نشان دادن خشونت و بر پا کردن آشوب برای رسیدن به هدف وجود خواهد داشت و اگر چنانچه به هنگام تولد تحت تاثیر برج ( اسفند) ویا جوزا ( خرداد ) قرار گرفته باشد، یک چنین قابلیت به مراتب بیشتری در وی مشاهده می‌گردد، اما علی الاصول زن متولد برج ثور است خوددار و در اکثر قریب به اتفاق آرام و ساکت و از این بابت خدا را شکر گزار بود زیرا عصبانیتش به راستی شدید و هم آور می‌باشد.

دغلباز و ناپاک نیست

-------------------------

مردها همیشه این صفت او را که اطرافیانش را همانطور که هستند مورد قبول قرار می‌دهد، می‌ستایند. به هیچ صورتی دغلباز و ناپاک نیست و از این دو نظر می‌توان رویش حساب کرد. دوستان صمیمی اش ممکن است افراد عجیب و خارق العاده ای از اجتماع باشند اما به هر حال اکثرا از کسانی هستند که به قول معروف سرشان به تنشان به می‌ارزد.

اگر با کسی که مورد علاقه اش نمی‌باشد، برخوردی پیدا کند، هرگز برای پایمال کردنش قدم پیش نمی‌گذارد بلکه صرفا او را نادیده می‌گیرند. زن متولد اردیبهشت می‌تواند به طرزی چشمگیر نسبت به دشمنانش بی‌تفاوتی از خود نشان بدهد در حالی که نسبت به دوستانش وفاداری را به حد کمال می‌رساند و در خوشی و ناخوشی ایشان را ترک نمی‌کند. عزم راسخ و پا بر جای او در دوستی تقریبا نظیر ندارد.

تا چه وقت دوست شماست

-------------------------

دوست متولد اردیبهشت ماه شما هیچ یک از این کارها را غیر معمول قلمداد نمی‌کند و هر کدام را به نحوی توجیه می‌نماید. تنها چیزی که او را از شما انتظار دارد، این است که در مقابل دوستی صادقانه و اعتماد چشم بسته اش شما نیز مقابله به مثل کنید و اگر چنین نکردید، مانند قطعه ابری که در معرض وزش باد تندی قرار گرفته باشد، بی‌سر و صدا به گوشه ای پناه می‌برد و خود را از متن زندگی شما خارج می‌سازد.

نظیر همین عکس العمل را به هنگامی که ببیند دوستش توجه کافی به وی مبذول نمی‌دارد، از خود نشان می‌دهد، اما این حالت را شاید حمل بر حسادت او کرد. او به خوبی چشم چرانی‌های شوهر را تحمل می‌کند و بر خلاف زنان متولد برج حمل ( فروردین ) یا اسد ( مرداد‌ ) اگر شما در مقابلش از زن دیگری تعریف کنید، بر افروخته نمی‌شود، عصبانیت منهدم کننده او وقتی بروز می‌کند که شما به راستی پا از گلیم خود فراتر گذاشته باشید. اگر طرز رفتار شما با زنان دیگر در ورای حدی باشد که او آن را مجاز می‌شمارد، آن وقت واقعا حالت تهدید آمیزی به خود می‌گیرد.

یک چنین حالتی دیگر ظاهر می‌شود و او واقعا باید در تنگنا قرار گرفته باشد تا عکس العمل شدیدی از خود نشان بدهد. شما می‌توانید در یک میهمانی با خوشگل ترین زن‌ها گرم بگیرید، اما همیشه به خاطر داشته باشید که میزان تحمل همسر متولد اردیبهشت ماهتان را بیش از حد متعارف مورد آزمایش قرار ندهید. وقوف به این حقیقت که تحمل و گذشت او بر خلاف آنچه که ظاهرا به نظر می‌رسد، دارای حد و مرزی است، برایتان جنبه حیاتی دارد. اگر شما هرگز عصبانیت او را ندیده اید، بهتر است هرگز آرزوی دیدنش را هم نکنید.

اهل فلسفه بافی نیست

-------------------------

مشهور است که زن‌ها خیلی بیش از آنچه تابع عقل خود باشند، پایبند احساسات خویش هستند اما این حرف به هیچ صورت مفهومش این نیست که یک زن متولد اردیبهشت عاقل و چیز فهم نمی‌باشد. او می‌تواند یک زن هم صحبت و یک همدم بسیار خوب برای یک مرد باشد، اما شخصا عشق سینه چاک درگیر شدن با موضوعاتی نظیر مسائل علمی نیست.

فارغ التحصیل شدن از دانشکده‌های متعدد اصلا جزو برنامه زندگی اش نمی‌باشد، داشتن یک اطلاعات را برای آنکه از قدر و منزلت معلومات داشتن برخوردار باشد، کافی می‌داند. وقوف به علت هر چیز و درک انگیزه هم رویدادی برایش خیلی مهم محسوب می‌گردد، با وجود این دو کسی نیست که ساعت‌ها وقتش را صرف مطالعه عقاید فلاسفه بکند و یا اینکه بگردد ببیند اختلاف ایدئولوژیست‌های بزرگ چیست. او یکی از طرفداران جدی فکرهای عملی است بدون اینکه بخواهد در لابلای تار و پودهای یک فکر یا ایده دست و بالش بند بشود. پاهای او محکم روی زمین قرار گرفته و او یک موجود عاقل و دانای خاکی است.

کمتر اتفاق می‌افتد که زن متولد این ماه آدم نا آرامی باشد، او پیوسه کوشش دارد تا جریان زندگی اش عادی و طبیعی به سیر خود ادامه بدهد و از درگیر شدن یا کشمکش‌ها و زد و بندها بیزار ست ( مگر اینکه به هنگام تولدش ماه در برج جوزا ( خرداد ) بوده باشد که در این صورت برخی اوقات دست به انجام کارهایی می‌زند که مفایر با تمایل ذاتی اش به زندگی آرام است) او به هیچ صورتی یک موجود احساساتی محسوب نمی‌گردد و ره این دلیل زندگی با او برای شما بسیار آسان است اما فراموش نکنید که یک هدف یا فکر وقتی نظر کامل او را به خود جلب می‌کند که به وی گفته شود این کار برایش خوب است و یا اینکه همه این کار را می‌کنند. یک چنین نصایح او را کسل می‌کند. برای ایجاد عکس العمل مناسب باید وی را مطمئن ساخت که از کار مورد نظر رضایت باطنی پیدا خواهد کرد.

دوستدار گل و زیبایی

-------------------------

شما کمتر ممکن است زن متولد اردیبهشتی را ببینید که از دیدن چند گل مصنوعی در گلدان خوشش بیاید و از دیدن آن لذت ببرد. گل‌های او بایدحقیقی باشند و احساس واقعی و بویی خوش از آن‌ها به مشام برسد.

تا جایی که برایش امکان داشته باشد خانه را با گل‌های مختلف می‌آراید. همیشه عطرهای خارجی و احیانا قدیمی را بکار می‌برد در حالی که تعدادی از ایشان برعکس، بوی طبیعی، یک بدن کاملا شسته و کاملا تمیز و هوای آزاد و بوهای خوش طبیعی، مثلا بوی نان تازه ای که در تنور پخته می‌شود، آشکارا قابل رویت است. بوی چمنی که بعد از یک شب بارندگی زده شده است،او را سرشار از شادی و نشاط می‌سازد. این هشداری است به شما که همیشه بعد از اصلاح عطر خوش بویی به کار ببرید و در خرید ادوکلن کمال دقت را مبذول دارید.

همانقدر که او به بوهای خوش علاقه نشان می‌دهد، از بوهای ناخوش و بد متنفر است. او کسی نیست که بتواند و یا بخواهد بوی بد را تحمل کند. پس هرگز به کارهای معمولی و خانه داری وادارش نکنید مگر اینکه خودتان پشت سرش بایستید و مرتبا اسپری خوش بویی در آشپز خانه بزنید.

احتمالا یکی از علل مسائل کوچک خانوادگی در منزلی که خانم آن متولد اردیبهشت است، بوی آشپزخانه و طبخ غذا است. در مورد بوهای خوب وبد علاقه او به طبیعت نقش عجیبی ایفا می‌کند، در یک خانه روستایی بوی اصطبل، و یا در کنار دریا بوی ماهی‌های صید شده شامه را به هیچ عنوان نمی‌آزارد زیرا اینها دارای بوهای طبیعی هستند. با توجه به این نکات شما خیلی راحت می‌توانید کاری کنید که او همیشه راضی باشد.

چه رنگ هایی را دوست می‌دارد

-------------------------

مشابه همین حساسیت را نسبت به رنگ‌ها نیز می‌توان در او دید و هر قدر رنگ‌ها غنی‌تر باشند، بیشتر نظر او را جلب می‌کنند و در این میان رنگ آبی اثر عجیب بر روی او دارد. این رنگ اعم از اینکه آبی آسمانی باشد یا آبی نیلی می‌تواند به راحتی او را ازخود بیخود سازد. رنگ‌های صورتی و قرمز کمرنگ نیز بیش و کم همین اثر را روی او می‌گذارند.

پس وقتی می‌خواهید به دیدن یک دختر متولد اردیبهشت بروید، خیلی بهتر خواهد بود که یک کراوات آبی بزنید و یا پیراهن صورتی بپوشید، اما مواظب باشید که این دو را یک جا بکار نبرید؛ زیرا علاقه عجیب او به طبیعت موجب شده است که حساسیت زیادی نسبت به هماهنگی بین رنگ‌های مختلف از خود نشان بدهد و اصلا مایل نیست که دوستانش به صورت پرده قلمکار لباس بپوشند. از نظر غذا به طعم آن سخت اهمیت می‌دهد.

اگر او را برای شام به رستوران می‌برید، محلی را انتخاب کنید که سر آشپز خوب و معروفی داشته باشد. رستورانی که قبل از غذاسوپ لوبیا سرو کند، بدون شک نظر او را از شما بر می‌گرداند. علاقه او به غذاهای خوش طعم موجب می‌شود که علی الاصول آشپز قابلی باشد. احتمالا هیچ کس به اندازه زن متولد این ماه نمی‌داند که یک معده خالی را چگونه باید پر کرد و از انجا که معده یکی از دو کلید قلب مرد است، آشپزخانه بزرگترین حیله ای است که زن متولد اردیبهشت آن را برای به دام انداختن مرد دلخوهش بکار می‌برد.

علاقه به موسیقی و ساز و آواز

-------------------------

مناظر زیبای طبیعی و موسیقی وی را مثل جادو زدگان به خود جذب می‌کند و بیشتر زن‌های تولد یافته در دومین ماه سال یا شخصا سازی را می‌نوازد و یا اینکه لااقل علاقه خاصی به ساز و آواز و هنر نشان می‌دهند. بردن او به نمایشگاه‌های نقاشی و یا سالن‌های کنسرت در جلب نظرش فوق العاده مفید است و به همین ترتیب در ماه عسل هیچ کجا به اندازه نقاطی که بتواند خود را در دامان طبیعت ببیند، خوشحال نمی‌کند. او به راستی و با تمام وجود خود از عظمت طبیعت لذت می‌برد.

علاقه زن متولد اردیبهشت به طبیعت به قدری زیاد است که هیچ وقت نمی‌توان یکی از ایشان را یافت که روزی روزگاری به ییلاق و ده پناه نبرده باشد و یا صمیمانه عاشق اسب سواری و ماهیگیری نباشد.

در عشق بی‌پرواست

-------------------------

دختر متولد برج ثور در ابراز عشق بسیار بی‌پرواست اما شیفتگی اش نسبت به طبیعت و اعتقاد به اینکه همه چیز همان طوری است که دیده می‌شود، اغلب موجب سردرگمی و گمراهی اش می‌گردد. اگر مردی فقط به ظاهر چنان بود که او می‌خواهد، صمیمانه دست هایش را به دور گردنش می‌اندازد و عاشقش می‌شود و شما اگر می‌خواهید دست‌های او را به دور گردن خود ببینید، سعی کنید دهانتان هرگز بوی سیر ندهد، رنگ هایی را که دوست ندارد، نپوشید و به هنگام ملاقاتش صفحه ای را روی گرام بگذارید که موسیقی تند و خشنی داشته باشد. از نظر احساسات فوق العاده حساس و پاکباز است و به هیچ صورتی نمی‌خواهد که عشق شما نسبت به وی خدشه دار باشد زیرا یک عشق خدشه دار « طبیعی » و ملکوتی نیست.

در شیک پوشی طرفدار سادگی است

-------------------------

در لباس پوشیدن پارچه‌های نرم و لطیف را ترجیح می‌دهد و مدل لباس هایش را خیلی ساده اما با سلیقه انتخاب می‌کند و به این دلیل از طرفداران لباسهای اسپرت است. لباسش باید حتی المقدور راحت باشد و خیچ بعید نیست که سر چشمه یک چنین تمایلی همان عشق به طبیعت در خود احساس می‌نماید.

اگر بر حسب اتفاق به هنگام تولد تحت تاثیر برج دلو( بهمن ) قرار گرفته باشد، احتمال وجود دارد که گاهگاهی پی لباس‌های فانتزی برود اما حتی در این حالت نیز لباس هایی انتخاب می‌کند که به درد بخور باشند.هر قدر بیشتر او را بشناسید، بیشتر به این موضوع پی می‌برید که او منبع نیرو و قدرت است.

کمتر ممکن است از کسی توقع داشته باشد مگر در محدوده عشق و وفاداری، و اگر خواسته اش برآورده شد، صمیمانه قدر شناسی می‌کند. اطرافیانش عاشق صداقت و راستی او می‌باشند. همنشینی با او مثل یک حمام گرم آرام بخش است و اتفاقا خودش هم عاشق استحمام است با آب گرم همراه با مقدار زیادی لوسیون، انواع روغن‌های زیبایی وصابون‌های خوش بو است.

حمام منزل او همیشه شباهت به حمام افسانه ای کلئوپاترا دارد و به طوری که آدم گاهی فکر می‌کند وقتی او حمام می‌گیرد، چند کنیز به ردیف می‌ایستند و هر کدام حوله، لباس، وسایل آرایش ودیگر لوازم شخصی او را برایش آماده می‌کنند.

مخالفت با شتابزدگی

-------------------------

به هنگام آشنایی با یک چنین زنی خیلی زود متوجه می‌شوید که سخت مایل است احترامش مخصوصا در مجامع عمومی کاملا حفظ شود وشما با دانستن ماه تولد او بهتر است سخت مراقب این موضوع باشید. نکته دیگری که لازم است به خاطر داشته باشید، این است که او تمایل وافری به انجام آهسته و پیوسته کارها دارد.

در نتیجه اگر دستپاچه اش کنید و یا وادارش سازید که تعجیل به خرج بدهد، عصبانی می‌شود و این کاری است که حتی امتحان کردنش هم جایز نمی‌باشد. روش طبیعی او آهسته کاری است و تقریبا هرگز اتفاق نمی‌افتد که از این شیوه تخطی کند. اما این امکان هم وجود دارد که از روی عصبانیت گاهی سخت از خود شتابزدگی نشان دهد.

یک رگ لجبازی

-------------------------

از نظر بچه داری و مادر بودن صبرش در تحمل ناملایمات و شیوه آهسته کاری اش موجب می‌شود که مادری مهربان، بردبار و تمام عیار باشد. او کودکان تازه به دنیا آمده را سخت دوست دارد و به آن‌ها عشق می‌ورزد، اما هر قدر بچه‌ها بزرگتر می‌شوند، رفتار او جدی‌تر و توقعاتش بیشتر می‌گردد.

مادری که در اردیبهشت متولد شده باشد، وقتی ببیند که بچه نوجوانش دیگر مانند سابق حرفش را گوش نمی‌کند و به فرمان هایش گردن نمی‌نهد،‌عصبانی می‌شود. او قادر به تحمل یک چنین رویدادی نیست. در یک چنین مواردی است که گاهی عصبانیت منهدم کننده اش ظاهر می‌گردد. او نسبت به تنبلی و مخصوصا در هم و برهمی کودکانش از خود عکس العمل شدید نشان می‌دهد و به همین دلیل هم بچه‌های یک چنین مادری از جمله بچه‌های نادری هستند که پیوسته مواظب هستند اسباب و اثاثیه و اتاقشان مرتب و کارهایشان انجام شده باشد.عشق زن متولد این ماه به زیبایی و هماهنگی رنگ‌ها و دکوراسیون اتاق‌ها ومنزل موجب می‌شود که پیوسته با آنچه که بچه‌های نوجوانش در اتاق‌های خود انجام می‌دهند و عکس‌ها و تصاویری که به در و دیوار می‌چسبانند، مخالف باشد.

در خارج از کادر سلیقه برخورد او با بچه هایش فوق العاده کم است،به طوری که با گذشت ایام بچه‌ها به تدریج احساس می‌کنند که او خیلی پیش از آنکه معلم و دستور دهنده باشد، یک دوست صمیمی و وفادار است.

بچه‌های یک چنین زنی بعد از آنکه از آب و گل در آمدند و خود صاحب خانه و زندگی شدند، بدون شک از مادر خو به عنوان یک زن فهمیده و مهربان در دوران کودکی، و یک دوست صمیمی و یک رنگ در دوران نوجوانی و بزرگسالی نام می‌برند.

مدد کار شوهر

-------------------------

زن متولد برج ثور لوس نیست و کمتر اتفاق می‌افتد که از چیزی شکایت داشته باشد. او زنی است که اگر اقتصاد خانواده اش مواجه با بحران موقتی ای شد، آرام و بدون اعتراض کاری برای خودش پیدا می‌کند و به کمک شوهرش می‌شتابد. در وجودش تنبلی نهفته نشده است و با آرام بودن شیوه زندگی و حرکاتش، بسیار پشتکار دار است.

او می‌تواند مانند یک مرد از نردبان بالا برود و اتاق‌های منزلش را رنگ کند، اما توقع دارد که بعد از آن روز را به آرامش بگذراندو راحت بخوابد. او با سر بلندی دوش به دوش شوهرش کار می‌کند ولی کمتر اتفاق می‌افتد که بخواهد از شوهرش پیشی بگیرد و یا برتری احتمالی خود را بر او ثابت کند.

بسیاری از زنان متولد این ماه صمیمانه به شوهر خود کمک می‌کنند تا به درس خود ادامه بدهد و تخصصی بگیرد و یا اینکه در صورت لزوم نامه‌ها و نوشته‌های او را در منزل ماشین می‌نماید. اما یادتان باشد که به همان اندازه که یاری دهنده است، خواهان دریافت یاری دیگران نیز می‌باشد، اما از مردی که این کار را با ترحم انجام بدهد یا او را قادر به انجام کاری نداند، به شدت متنفر است، اصولا او از هر نوع ضعفی نفرت دارد.

تحمل درد و رنج

-------------------------

قدرتش در تحمل درد و خونسردی اش در مواجه شدن با ناملایمات جنبه خارق العاده دارد و در این مورد حتی از زنان متولد برج عقرب ( آبان) نیز جلوتر است.من روزی در بیمارستان زنی را دیدم که بنا تود جراحی خطرناکی روی او صورت بگیرد. خودش هم از خطر این کار اطلاع داشت. وقتی پرستاران وارد اتاق شدند تا او را به اتاق عمل ببرند، شوهرش که در کنارش نشسته تود، بی‌اختیار به گریه کردن افتاد و این یک نمونه کامل از خونسردی خاص زنی بود که در ماه اردیبهشت به دنیاآمده بود. او در لحظه ای که برانکارش را به داخل اتاق عمل می‌بردند، سرش را بلند کرد و به شوهرش گفت:« یادت نرود گلدان‌ها را آب بدهی».

زن متولد اردیبهشت هرگز نمی‌گذارد که احساساتش مانع از آن بشود که واقعیات را نادیده بگیرد. مردی که با زن متولد اردیبهشت ازدواج کند، مطمئنا زن ضعیف النفس و بیکاره ای را به خانه نمی‌برد. این زن اگر چه انتظار دارد که شوهرش نیازمندی او و خانواده را در حد معقول برآورده سازد و اسباب و اثاثیه منزلش به بهترین وجهی که برایشان امکان دارد، فراهم بشود ولی به هیچ صورت طالب ثروت‌های باد آورده نیست و دلش می‌خواهد که شوهرش به کمک او تدریجا به آرزوهای مشترک خویش جامه عمل بپوشاند. او بسیار دور اندیش است وبه هین دلیل هم سعی وافر به عمل می‌آورد تا با همکاران شوهرش و خانواده آن‌ها رفت وآمد و دوستی برقرار سازد و آن‌ها را به منزل خود دعوت مینماید و با همسرانشان صمیصی می‌شود با حداکثر تضمین شغلی و تامین آینده را فراهم آورد.

او مادری است که اگر کودکش بیمار شود، شب‌های متوالی بر بالینش بیدار می‌نشیند و از ته دل از خدای خود می‌خواهد که به بهبودی اش کمک کند. او معمولا آدم متدین و معتقدی است وبه این دلیل در مواقعی که شوهرش با مشکلی روبرو می‌شود، خوب می‌تواند از نظر روحی و معنوی به کمکش بشتابد.

در قلب زن متولد برج ثور همیشه مکانی برای پذیرا شدن درماندگان وجود دارد، مکانی که در آن عشق و محبت به حد وفور یافت می‌شود، مکانی که هر توفان زده ای می‌تواند به آن پناه ببرد. زن متولد اردیبهشت روح واقعا بزرگی دارد

طالع بینی › طالع بینی ازدواج › مرد متولد اردیبهشت


مرد متولد اردیبهشت


هیچ موجودی در دنیا به اندازه گربه و مرد متولد اردیبهشت در مقابل ناز ونوازش نرمش از خود نشان نمی‌دهد.در پدر بودن مردی است بی‌نظیر و برای بچه‌های خود در یک دستش زر و در یک دستش شلاق است. وای به روزی که برنجد، وای اگر قهر کند.مرد مترلد اردیبهشت دیر ناراحت می‌شود واگر ناراحت بشود دنیا را به هم می‌ریزد.او زنی شوخ وشنگ، ظریف وزنانه، عاقل و سیاستمدار، و مطیع و خانه دار را به سر حد پر ستش دوست دارد.لابد تصور می‌کنید که یک مرد متولد برج ثور آدمی است آرام، اهل عمل ،حساس و همانند صخره ای عظیم پابرجاست. این تصور شما کاملا درست است و با حقیقت وفق می‌دهد. شما به علاوه ممکن است متوجه این نکته نیزشده باشید که آدمی است محتاط و مصمم ،ضمنا اصلا رویایی نیست واحکام قلبش بر مغزش حکومت نمی‌کند. یک مرد متولد اردیبهشت ممکن است برای انتخاب شما به عنوان یک همسر مدت‌ها وقت صرف نمایداو وقتی هم که فهمید شما همانی هستید که می‌خواهد، وقتی تصمیم گرفت که شما را بدست بیاورد، آن وقت جوزای عاشق پیشه هم در مقابلش لنگ می‌اندازد، او حتی کاری می‌کند که اسد پر جنب و جوش و عقرب آتشی مزاج هم در مقابلش احساس حقارت بکنند.

این موجود آرام و مصمم و اهل عمل می‌تواند هر روز صبح برای شما یک دسته گل سرخ فوق العاده زیبا بفرستد و این کار را آنقدر ادامه بدهد و تا اینکه در مقابلش تسلیم بشوید و حاضر به ازدواج با او بشوید. او حتی ممکن است یک شعر عاشقانه هم بگوید و یا یک قطعه شلعرانه هم بنویسد ولی از فرط کمرویی آن را بدون امضا برایتان ارسال نماید.مرد اردیبهشت می‌تواید یک عاشق بیقرار، صمیمی و حامی معشوق باشد. طبیعت شهوانی اش او را نسبت به عطرهای محرکی که بکار می‌برید، نرمی موهایتان و یا لطافت پوست بدنتان سخت آسیب پذیر می‌سازد. او ممکن است نتواند این احساس خود را با کلمات و جملات رایج عشاق بر زبان بیاورد، اما به هر حال راهی برای القای آن به شما پیدا می‌کند. حساسیت او به نوازش خارق العاده است. وجود علائمی از وابستگی به زمین در مجمع الکواکب ثور موجب می‌شود که در زمینه‌های عشقی تناقضاتی در کارش دیده شود.یک اردیبهشتی دوست دارد شما را در یک پالتوی پوست قیمتی و زیبا ببیند. او ممکن است در یک روز بهاری از پیر زنی که در خارج شهر گل بنفشه می‌فروشد، یک دسته گل برایتان بخرد و چند برابر قیمت آن به وی پول بپردازد، فقط به این علت که شباهت زیادی بین او و مادرش دیده است ( اما این را یقین داشته باشید که شما او را هرگز یاد مادر و خواهرش نمی‌اندازید، مگر به هنگام حمایت از شما قرار بگیرد) موسیقی شدیدا بر روح او باثیر دارد و احساسات عاشقانه ای را بر می‌انگیزد. او مسلما به آهنگ بخصوص، که عشقش را در خاطرش زنده می‌سازد، دلبستگی فراوان دارد، عشقی که هیچ بعید نیست خود شما باشید.

اگر شما می‌خواهید دلایل بیشتری از وجود عشق در اعماق روح او به دست بیاورید، به هدایایی که در روز تولدتان و یا روز عید برایتان می‌خرد و مقایسه آن را با امکاناتش توجه کنید. چند بار دیده و شنیده اید که او اظهار تمایل کرده است با هم تنها باشید ؟ زیر نور مهتاب به گردش بروید، و در خیابان‌های خلوت زیر نور ستارگان به قدم زدن بپردازید. وقتی یک اردیبهشتی نسبت به شما ابراز عشق می‌کند، این کار را واقعا و از صمیم قلب انجام می‌هد و منظورش به هیچ صورت چاپلوسی نیست. او شما را در هر فرصتی که به دست بیاورد، به رستوران دنجی که با نور روشن شده و موسیقی آرامی داشته باشد، می‌برد و هرگز اولین روزی که با شما آشنا شده است را ازخاطر نمی‌برد. آیا باز هم دلایل بیشتری از حقیقی بودن عشق او می‌خواهید؟ مرد متولد اردیبهشت مثل یک دلو (بهمن) شدیدا رویایی نیست، او هرگز قاپ شما را نمی‌دزدد و هرگز مانند متولد برج حمل به شما وعده زندگی در قصر شاه پریان و خوابیدن بر روی بستری از گل‌های سرخ را نمی‌دهد. اما بر عکس این امکان خیلی وجود دارد که نامزدش که به دیدنش آمده است، به سر میز کارش ببرد و نقشه منزلی را که در نظر دارد بسازد تا پس از ازدواج در آن ساکن بشود، به وی نشان بدهد و توضیح بدهد که برای این کار چقدر پول دارد و از چه امکانات عملی می‌تواند استفاده کند.او احتمالا قبل از آنکه به فکر نامزدی بیفتد، مقداری از اسباب و اثاثیه خانه را تهیه کرده و پیش قسط خرید یک آپارتمان را هم داده است. او همیشه کارش از روی حساب است. وقتی شما را از خانه پدر و مادرتان بر می‌دارد و به منزل خود می‌برد، بدون اینکه گفته باشد شمار را به یک قصر افسانه ای می‌برد، می‌توانید مطمئن باشید که فکر پرداخت اقساط آن را کرده است.او تقریبا هرگز به چیزی اعتراض نمی‌کند و از شما ایرادی نمی‌گیرد و دیری نمیگذرد که شما با دیدن خود در خانه ای که می‌توانید هر کاری دلتان خواست در آن انجام بدهید و احساس اطمینان از اینکه شوهرتان همیشه فکر همه چیز را می‌کند، از خود می‌پرسید که چرا قبل از ازدواج رویاهای طلایی زندگی در ابر‌ها را در سر داشته اید ؟ و یا لااقل آنقدر کار منزل و مخصوصا رسیدگی به حساب و کتاب و دخل و خرج خواهید داشت که تقریبا مجالی پیدا نمی‌کنید برای آرزو‌های طلا یی بر آورده نشده خود اشک حسرت بریزید. این است خصوصیت یک مرد متولد اردیبهشت برای زنی که روی خصوصیات خوب یک شوهرش تکیه می‌کند و چقدر جای تاسف خواهد بود اگر چنین نکند. یک مرد متولد اردیبهشت نقشه کارهای فردای خود را با کمال دقت و احتیاط برنامه ریزی می‌کند، او مثل سنجاب مقداری از آذوقه خود را برای زمستان ذخیره خواهد کرد.وسوسه دیگران و یا رویدادهای ظاهری فریب هرگز نمی‌توانند او را از تعقیب هدفی که برای خود تعیین کرده است، منصرف سازد. با وجود یک چنین دوراندیشی، اگر وضع مالی اش اجازه بدهد، خیلی راحت‌تر از متولد ماههای دیگر با رفتن زن و بچه اش به تعطیلات کنار دریا و یا سفرهای تفریحی موافقت می‌کند.

طبیعی است که او نقاط ضعفی هم دارد. چه چیز و یا چه کسی را می‌شناسید که بی‌عیب باشد؟ از یک نظر شما باید همیشه سعی بر آن داشته باشید که زنی باشید با تمام ظرافت‌های زنانه. اگر شما نظریه قاطعی در سر دارید، سعی نکنید آن را به زور پیش ببرید و یا راجع به قدرت فکری خود در مقابل دیگران با او به جدل بر نخیزید. او در خلوت احترام خیلی زیادی برای یک زن هوشمند قائل است ( که البته در این حالت هم باز یک پله بالاتر را برای خود خالی نگاه می‌دارد).وقتی در جمع هستید و با او می‌رقصید، بگذارید او « فرد برتر» باشد. وقتی در جمع دوستان و یا اقوام راجع به موضوعی ابراز عقیده می‌کند، شما مانند یک ناظر بیطرف رفتار کنید و از او حمایت نکنید تا غوغا برپا شود. یکی از این دو عکس العمل را از او خواهید دید: اگر او یک اردیبهشتی خالص باشد، که اغلب هم همینطور است، همان جا کاری خواهد کرد که واقعا موجب تعجبتان شود و حتی ممکن است بعد از مراجعت به منزل عملی از وی سر بزند که اصلا انتظارش را نداشته باشید و چه بسا که برای این کار صبر هم نمی‌کند به منزل برسد، اما اگر خیلی صاف و ساده نباشد، آن وقت ممکن است اخم هایش را در هم بکشد و تمام شب را در گوشه ای بنشیند و دیگر با هیچکس صحبتی نکند و به این کار خود با چنان حالت بدی ادامه بدهد که آرزوی کنید ای کاش زمین دهان باز کرد ه و شما را در خود فرو می‌برد. رفتار او( بهتر است بگویم کناره گیری مطلق او از جمع) در این گونه مواقع چنان خواهد بود که شرکت کنندگان در مجلس را هم ناراحت خواهد کرد.

او خیلی راحت می‌تواند عیش یک مجلس را از بین ببرد اما چه در مورد اول، و چه در مورد دوم، هرگز به شما نمی‌گوید که علت این رفتارش چه بوده است. او صمیمانه توقع دارد که شما خودتان بدانید چه باید بکنید، او می‌خواهد که زن مورد علاقه اش در همه حال پشتیبان و حامی او باشد و برایش فداکاری کند.در مواقع خشم و رنجش طبیعی است که شما سعی می‌کنید اوقات او را از بین ببرید اما سعی شما هر قدر هم زیاد باشد، تا او به انتهای خط نرسد، عملا بی‌فایده و بی‌ثمر خواهد بود. این کار درست مثل جابجا کردن صخره جبل الطارق است. در حقیقت اگر شما سعی کنید که او را به حال عادی برگردانید، متوجه می‌شوید که ای کاش این کار را نمی‌کردید و می‌گذاشتید که اوقات تلخی اش سیر عادی خود را طی می‌کرد و به انتهای خط می‌رسید، بیشتر سربه سرش بگذارید و بیشتر اذیتش کنید تا ناگهان از یک ثور آرام و متین موجودی خشمگین و منهدم کننده به وجود بیاید و چیز هایی را با فریادهای رعد آسا بگوید که تا سال‌ها هم بعد از به خاطر آوردنشان صورتتان از خجالت سرخ بشود. مرد متولد اردیبهشت هرگز از خانه اش قهر نمیکند ولو اینکه شما او را به شدت عصبانی کرده باشید، اما ممکن است رفتا شما طوری باشد که او سعی کند حتی المقدور در خانه نباشد و یا بدتر اینکه ممکن است بدون اینکه از ظاهرش خیلی معلوم باشد، جسمش نزد شما باشد و روحش در جای دیگری. به همین ترتیب قهر کردن شما هم نمی‌تواند کوچکترین تاثیری روی او بگذارد. اگر او دچار خشم شد و رنجش عمیق پیدا کرد، شما مجبورید تا زمانی که همسرش هستید، با او در یک منزل و زیر یک سقف زندگی کنید و روی یک تختواب کنار هم بخوابید، ولی هیچوقت مالک قلب و روح او نخواهید شد. دخالت‌های مادر زن آخرین چیزی است که اصلا قادر به تحملش نمی‌باشد. به احتمال زیاد اولین قهر شما از منزل او، آخرینش هم می‌باشد. یک بار که این تجربه صورت گرفت، هم خوتان وهم پدر و مادرتان می‌فهمند که با این چاقو نمی‌توان سر گاوی را برید.

مرد اردیبهشتی را که زن بسیار تند خویی دارد راه حل بسیار جالبی برایش پیدا می‌کند، حتی المقدور با او از خانه خارج نمی‌شود، و در منزل هم کمتر راجع به موضوع جدی و مهمی با وی حرف می‌زند. او چهار پنچم ساعات بیداری اش را در خارج از منزل می‌گذارند. در این مورد فشار غیر قابل مقاومت زنش به جسم غیر منقولی، یعنی او، برخورد کرده است. این زن می‌تواند هر جادلش می‌خواهد برود و هر وقت دلش می‌خواهد به منزل برگردد. وقتی از او پرسیدم که آیا زنت را واقعا دوست داری ؟ جواب مثبت داد و گفت که زندگی شان جریان عادی و طبیعی دارد، احترام یکدیگر را نگاه می‌داریم، اما تا زمانی که او نداند نسبت به من چه رفتاری باید داشته باشد و تا زمانی که نتواند جلوی پرخاشگری را بگیرد و بالاخره تا وقتی کاملا درک نکند که کی مرد است و کی زن، وضع به همین منوال خواهد بود. یک چنین سرنوشتی در انتظار تمام زنانی که همسر مرد متولد اردیبهشت می‌شوند، نشسته است. وای به حال آن‌ها اگر در جمع به مرد خود توهین کنند، مثلا در رستوران جلوی دوست و آشنا صورت غذا را از دست او بیرون بکشند و یا بالای حرف او حرفی بزنند. در این مورد شما نباید یک اردیبهشتی را سرزنش کنید. خلق خوی او به راستی با علامت برجی که در آن به دنیا آمده تشابه دارد.او اگرچه با تمام قدرت از ازدواج خود مراقبت به عمل می‌آورد و مانع از هم پاشیدن آن می‌گردد، ولی شما ممکن است خود را خیلی خوشبخت نبینید، و اگر نمی‌خواهید چنین باشد، سر به سرش نگذارید و با وی لجبازی نکنید.

یک مرد اردیبهشتی اگر چه فوق العاده صبور است اما نمی‌خواهد که حلقه ای به بینی اش انداخته شود، و به این طرف و آن طرف کشیده شود، اما این حرف مفهومش این نیست که خواهان زنی می‌باشد که خود را مثل کنه به او بچسبانید. او خیلی مرد عمل است و بیش از آن خواهان آزادی است که اجازه بدهد زنی مثل گردن بند خودش را به او آویزان کند. او می‌خواهد که زنش موجودی سرشار از شادی و نشاط باشد. یک چنین زنی او را هم به وجد می‌آورد و توازنی بین روح و جسمش ایجاد می‌کند. او به تبسمی شیرین بسان عاشق شیدایی که مشغول تماشای معشوقه اش باشد، به چنین زنی که شادمانه وظریف به این سو و آن سو می‌رود و شادی به اطراف می‌پراکند،نظاره می‌کند. در این حالت او بسان کسی است که بچه گربه ای کوچک و دوست داشتنی را که با کلاف رنگارنگ پشم بازی کند و از حرکات او خوشش می‌آید، اما بچه گربه ای که باید خوب بداند وقتی نخ کشیده شد، وقت آن است که کلاف را رها کند و به صدای ارباب خود گوش دهد.مسلما هیچ مردی مهربان تر، صمیمی‌تر و شکیبا‌تر از یک متولد برج اردیبهشت نیست به شرط آنکه مردانگی و احترامات او مورد تهدید قرار نگیرد. او در این دنیا برای زنی که دوستش دارد هر کاری ممکن است بکند مگر اینکه روی پایش بیفتد. از متولد اردیبهشتی گاهی حرکاتی سر می‌زند که انسان را به یاد دلقک‌های سیرک می‌اندازد، قلب بی‌ریای او جایی برای کینه توزی و دوز و کلک چیدن ندارد اما یادتان نرود که دلقک سیرک بعد از اتمام برنامه دیگر دلقک نیست.برای آنکه دیگ بخار یک اردیبهشتی به جوش بیاید، مدتی وقت لازم است، اما این دیگ آنقدر بزرگ است که وقتی به جوش آمد و ترکید، خرابی‌های جبران نا پذیری به بار می‌آورد. همین حالت در مورد امور عشقی وی نیز صادق است. ممکن است مدتها با دختری رفت و آمد داشته باشد و کوچکترین ابراز عشقی به وی نکند، اما وقتی تصمیمش را گرفت، آن وقت دیگر مسلما هیچ چیز جلو دارش نخواهد بود. او حتی در این حالت فراموش می‌کند که باید معقول و محتاط باشد. یک اردیبهشتی واقعی وقتی هدفی را انتخاب کرد، نسبت به تمام خطرات احتمالی که ممکن است سر راهش قرار بگیرند، بی‌اعتنا می‌ماند. هر قدر دوستان واطرافیانش موانع کاری را بیشتر برایش توضیح بدهند، او در انجام دادنش مصمم‌تر می‌گردد و این دوستان واقعا اگر او را خوب بشناسند، خوب می‌دانند که تصمیم او چه مفهوم دارد. طبیعی است که یک چنین آدمی در معرض رویدادهای ناگوار قرار دارد با اینکه سنی از وی بگذرد و تجربیات بیشتری کسب کند، از سوی دیگر به راحتی برای کسی که از موانع نمی‌هراسد، احتمال کسب موفقیت هم خیلی زیاد است.

از نظر مالی وضع مالی متولد این ماه معمولا عالی است. کمتر مرد متولد اردیبهشت را می‌توان دید که برای روز‌های دیگرچیزی ننهاده باشد و اغلب ایشان کسانی هستند که از ثروت بهره کافی دارند. برخی از آن‌ها هم فکر اقتصادی قوی دارند و در کارهای تجارتی موفقیت بسیار بدست می‌آورد و به احتمال خیلی زیاد عاشق طبیعت، فوتبال ماهیگیری هستند و اگر این چنین نباشد، به گلکاری، درست کردن باغچه‌ها و مسافرت و پیاده روی علاقمندی می‌دهند. او مطالعه کتاب‌های مربوط به قهرمانان افسانه ای و بنیانگذاران امپراطوری‌های بزرگ را به کتب فلسفی ترجیح می‌دهد. بیشتر متولدین این ماه مجلات متعددی را مشترک هستند که تعدادی از آن‌ها مربوط به کارهای عملی مثل باغبانی و غیره است و تعدادی هم از آن هایی است که در هر صفحه چندین عکس سکسی دارند.او عاشق خرید کردن است ولی از فروشگاه‌های خلوت وشیک خوشش می‌آید نه از فروشگاه‌های چند طبقه که در آنها مردم از سر و کول هم بالامی روند. مرد متولد اردیبهشت در هر کجا باشد، به این اصل قدیمی که مرد، مرد است و زن، زن، اعتقاد قلبی دارد. پس سعی نکنید که به بهانه اینکه آرایشگاه بوده اید سر وته ناهار و یا شام را با یک غذای حاضری و یک فیجان چای و یک شیشه نوشابه به هم بیاورید. او مایل است غذایش به همان شیوه‌های سنتی در آشپزخانه پخته بشود و به سر سفره آورده شود، درست به همان صورتی که مادرش و مادر بزرگش این کار را می‌کرده اند. سعی کنید که دست پختتان تا حد امکان خوب و لذیذ باشد. تمایل به غذاهای خوب مفهومش این نیست که از رفتن بیرون و صرف غذا در رستوران بدش می‌آید، درست برعکس او شما را هفته ای یکی دو بار به رستوران می‌برد زیرا به هیچ صورتی نمی‌خواهد که زنش خیال کند آشپز اوست، اما در انتخاب رستوران مسلما جایی را انتخاب می‌کند که بتواند راحت روی صندلی اش نیمه دراز کشیده بنشیند و موسیقی ملا یمی در فضای آن پخش بشود.

از نظر پدر بودن مردی است بی‌نظیر، او فکر می‌کند که هر مردی باید پسری داشته باشد تا نسلش حفظ بشود و اسم خانواده باقی بماند اما عاشق دختر بچه‌های کوچک و ظرافت و مهربانی‌های مخصوص ایشان است. او پدری است که بدون تظاهر به بچه هایش عشق می‌ورزد و گرمترین احساسات را نسبت به ایشان دارد. اما در عین حال اصول و مقرراتی را برای ایشان وضع می‌نماید که با کمال دقت و وسواس برچگونگی اجرایشان نظارت می‌کند. او معتقد است که بچه هایش در عین حال که باید او را دوست و رفیق خو بدانند، نباید یادشان برود که وی پدرشان است. او پدری صبور به شمار می‌رود.اگر بچه هایش شاگرد اول نباشند، برایش مهم نیست، اما باید در امتحان قبول بشوند. عقیده اش بر این است که بچه‌ها به تدریج باید چیز یاد بگیرند و به حد رشد و کمال برسند. شما ممکن است از پول توی جیب زیاد و هدایایی گران قیمتی که این کار موجب ضایع شدن بجه‌ها می‌گردد، اما هیچ دلواپس نباشید زیرا بو به موقع خود ایشان را به درس خواندن و انجام تکالیفشان نیز وادار می‌سازد و خلاصه روش چنان است که دست تنبیه کننده و دست نوازش کننده هر دو از یک آستین بیرون می‌آیند. خلاصه، بچه هایی که پدرشان در ماه اردیبهشت متولد شده باشد، از محبت‌ها و نوازش‌های پدرانه چیزی کم و کسر نخواهند داشت اما لوس وبیکاره هم بار نمی‌آیند.

مرد متولد برج ثور از نظر همسری،شوهری است پر اغماض که به راحتی از خطاهای زنش چشم می‌پوشد. او اگر برایش امکان داشته باشد، از ساختن یک خانه راحت، خرید لباس‌های زیبا، عطرهای گران قیمت، مبل و اثاثیه خوب ( اما به درد بخور ) خودداری نمی‌کند. او به هیچ صورتی و در هیچ موردی از خود خساست به خرج نمی‌دهد، به علاوه عاشق چیزهای زیبا است اما در تمام حالات حساب کار دستش است و نمی‌خواهد که کلاه سرش برود.پشتکار یک چنین مردی واقعا تعجب آور و برای برخی‌ها باور نکردنی است و به همان نسبت هم وقتی ساعت استراحتش فرا رسید، می‌خواهد که این استراحت کامل و همه جانبه باشد. پس مواظب باشید که وقتی خسته است، خودتان یا بچه‌ها مزاحمش نشوید زیرا در این حالت خیلی سریع‌تر شر و بد خلق می‌گردد. هرگز به جانش نق نزنید که آدمی تن پرور و تنبل است، این کار درست مثل تکان دادن یک پارچه قرمز رنگ جلوی یک گاو نر است. او کارش را خوب و مستمر انجام می‌دهد و هر گز لازم نمی‌بیند عجله ای به خرج بدهد. سرعت سنج او روی قسمت « آهسته و پیوسته » ثابت مانده است. تهییج و ترغیب او به درگیر شدن با کارهایی که لازمه اش شتابزدگی و شوک زیاد است، قطعا با شکست مواجه می‌گردد. شاید به علت داشتن یک چنین خصوصیاتی است که بیشتر مایل است میهمان به منزلش بیاید تا خودش به میهمانی برود، و در ضمن از نقاط شلوغ و پر سر وصدا هم بیزار است. دوستان قدیمی و کسانی را که در زندگی دارای هدف‌ها و آرزوهای مشخص هستند، به منزل دعوت کنیدو ببینید که چطور رفتارش با ایشان صمیمی و دوستانه خواهد بود و در مقابل با کسانی که به قول معروف چیزی بارشان نیست و سر به هوا و سبک سر هستند، مراوده و دوستی برقرار کنید و ببینید که چطور خودش را از دور معاشرت خارج می‌کند و تنهایتان می‌گذارد. او با آدمهای جلف و سبک سر و بی‌انضباط میانه ای ندارد. یادتان باشد که شلوار برای او مناسب‌تر از شما است، او می‌خواهد زنش زنانه بپوشد و زنانه رفتار کند، سعی کنید به مفهوم واقعی کلمه، زنش باشید و آن وقت خواهید دید که بهتر از او شوهری در دنیا پیدا نمی‌شود زیرا عملا هیچ یک از متولدین ماههای دیگر نمی‌تواند زنش را چنین واقعی دوست داشته باشد.عشق مرد متولد اردیبهشت صادقانه، ساده، عمیق و مخصوصا بی‌تظاهر است. به هیچ صورتی متظاهر نیست وظاهر و باطنش تا حد ناراحت کننده ای یکی است. در عشق بسیار پابرجاست و جای مخصوص شما را در قلبش به کسی دیگر واگذار نمی‌کند، اما این حرف مفهومش این نیست که جاهای کوچک دیگری در قلبش برای دیگران وجود ندارد، جاهایی که بعید نیست موقتا در اختیار دیگران قرار بگیرند. این صفت او را همیشه مقام مخصوص شما را در قلبش نگاه می‌دارد، با دور اندیشی مالی، صداقت و احساسات عمیق و دست و دلبازی اش جمع کنید و ببیینید که او به راستی می‌تواند بهترین شوهرهای دنیا باشد؟ او البته کله شق و لجباز است اما یادتان باشد که صبر وتحمل بی‌نظیرش شاخه ای از همین یکدندگی اش می‌باشد.وقتی خسته و کوفته و احیانا ناراحت، از سر کارش بر می‌گردد، کنارش بنشیند و نوازشش کنید و ببینید که چطور در مقابل این کار شما صمیمانه تشکر می‌کند. در دنیا هیچ موجودی به اندازه یک گربه و یک مرد متولد برج ثور در مقابل نوازش از خود نرمش نشان نمی‌دهند.

طالع بینی › طالع بینی ازدواج › زن متولد فروردین


زن متولد فروردین


«عشق از زندگی جدا بوده است» بدون شک منظور افرادی غیر از زن‌های متولد فروردین ماه است. نمی‌دانم به کسی که عاشق یک چنین زنی باشد، باید تبریک گفت و یا به حالش متاسف بود. ممکن است تصور کند که عشق همه چیز زندگی است. در حالی که او چنان مجذوب دنیای خاص خویشتن است که در عمل فقط آن را همه چیز زندگی می‌داند. او بیش از هر زن دیگری در این دنیا می‌تواند بدون مرد زندگی کند.طبیعی است که زندگی بدون مرد، مفهومش زندگی بدون احساسات عاشقانه نیست. او همیشه دلش می‌خواهد وشاید بتوان گفت نیازمند به آن است که قلب مهربان و خواب‌های طلایی اش به خاطر او بتپد و به همین دلیل هم همیشه یک چنین موجودی در ذهنش وجود دارد و موجودی که ممکن است مربوط به سالهایی بس طولانی گذشته و یا سالهای بسیار دور آینده باشد اما به هر حال او درشبهای مهتابی بهار به این عشق رو یایی خود می‌اندیشد و یکبه جالب آنکه بر غم وجود یک چنین آرزوی عمیقی اگر یک چنین شخصی وجود خارجی نداشته باشد، کمبود آن را احساس نمی‌کند زیرا همیشه در ضمیر ناخود آگاهش معتقد است که هر کاری را ه یک مرد می‌تواند بکند، خودش قادر است بهتر از آن را انجام بدهد.زن متولد فروردین خودش راهش را در زندگی باز می‌کند و مایحتاج زندگیش را خودش فراهم می‌آورد و از حقش دفاع می‌کند بدون اینکه نیازی به وجود خودش خودش فراهم می‌آورد و از حقش دفاع می‌کند بدون آنکه نیازی به وجود یک مرد داشته باشد.

به نظر او انجام کارهایش به دست خودش خیلی سریعتر از آن صورت می‌گیرد که به انتظاردیگری بنشیند و طبیعی است که یک چنین خصوصیاتی به مزاج مغرور مردها خوش آیند نیست. زن متولد فروردین مثل مرد متولد این ماه خواهان رهبری وپیشتازی است و این خواسته شامل تمایل او به برداشتن اولین قدم در امور عشقی نیز میگردد.دختران متولد این ماه همیشه تعدادی عاشق سینه چاک در اطراف خود دارند و با وجود این همیشه در تخیلات خود دنبال کسی می‌گردند که جزو این عده نباشد. او در صورت لزوم می‌تواند سریعا همرنگ جماعت بشود ولی در عین حال دارای آن سرسختی نیز هست که بتواند از راحتی‌ها چشم بپوشد و با سیل مخالفت‌ها سینه به سینه بجنگد و به سینه هر مردی که عشقش را مورد تهدید قرار داده است، دست رد بزند. این درست نمونه کاملی از خصوصیات اخلاقی یک متولد ماه فروردین است و او حتی پس از اینکه در زیر ضربات خرد کننده حوادث به کلی درمانده شد و تنها طفلش از دنیا رفت و مردی که دوستش می‌داشت وجایش را برای خاطر او به خطر انداخته بود، ترکش کرد، باز قادر است بگوید که : « باشد و فردا هم برای خودش روز دیگری است » و این برای آمدنش انتخاب کرده است. زنی با قدرت فراوان که می‌تواند بر همه غمنامه ای یک نقطه پایان بگذارد و قادر به ایفای کامل نقش یک زن است و یعنی فرو ریختن اشک در موقع لزوم و به عهده گرفتن نقش مرد به هنگامی که مردی در زندگی او وجود نداشته باشد.

طبیعی است داشتن یک چنین خصوصیات تهاجمی چندان جالب نیست و اما خوش بینی و امید او به آینده روشن، ضامن معتبری برای سعادتمند شدنش می‌باشد. زن متولد فروردین، در صورت مساعد بودن زمینه در ابراز عشق پیشقدم می‌شود و بگذارید او بفهمد که دوستش دارید و اما خیلی هم دنبالش نروید. وفاداری او به عشق تا زمای که شما به آن پای بند باشید، خارق العاده است زیرا وی اصولا موجودی رمانتیک می‌باشد. او به هیچ صورت مایل نیست که شکار بشود و اما اگر دید که شما تعقیبش نمی‌کنید، دلسرد می‌گردد کما اینکه او از مردی که بخواهد به طور کامل بر وی مسلط باشد، گریزان و از مردی هم که خودش را روی پاهای او بیندازد، روگردان و بیزار است.متولد فروردین قبل از آنکه بگذارد گرمی عشق سراسر وجودش را در بر گیرد، می‌خواهد با دل مرد دلخواهش دست و پنجه نرم کند تا در این کشاکش طعم قدرت مردانه او را بچشد. او به طرز باور نکردنی رویایی است و همیشه آرزو دارد پرنس مورد علاق اش سوار بر اسبی سفید بیاید و او را برباید و به خاطر عشق او بادنیا بجنگد و آنچه را می‌خواهد در اختیارش بگذارد، بدون اینکه قدرت مردانگی خود را فراموش کند و چون یک چنین موجودی فقط در رویا وجود دارد، اغلب تنها می‌ماند. روزهایش روشن و مملو از هیجان است و شب هاییش تاریک و خاموش اما شعله‌های امید هرگز در قلبش خاموش نمی‌شوند و او پس از هر شکست قدم تازه ای پیش می‌گذارد. او باید از عشق خود احساس غرور کند اما این امر نباید موجب بشود کهشما ذوق و استعداد او را نادیده بگیریدو هر قدر نیاز مندی او شما زیاد‌تر باشد، باز کوشش می‌کند که دو برابر آن نیازمندی‌های شما را بر آورده سازد. اومی تواند از خطای دوستانش چشم بپوشد، مال و وقتش را صرف دیگران کند، اما وقتی پای دل به میان آمد، ناگهان موجود دیگری می‌شود. آنچه که از آن اوست. این امر قاطعیت مطلق دارد. کوچکترین خطایی می‌تواند حسادت او را مثل یک بمب منفجر کند. مراقب باشید که در حضورش از هندمند مورد علاقه خود تعریف نکنید و یا از زن دیگری ولو اینکه از دوستان او باشد، صحبتی به میان نیاورید.

مردی که زنش متولد فروردین است، بهتر است در اداره منشی مرد داشته باشد. این زن حد متوسط ندارد و اگر دلش بشکند، در مدتی بسیار کوتاه از توده ای آتش تبدیل به قطعه ای یخ می‌گردد اما نکته مهم این است که آتش تنش زود خاموش می‌شود در حالی که سردیش ابدی است.زن متولد ماه سال چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن خواهان آزادی فراوان است و متوقع است که شما به وی و وفاداریش اطمینان کامل داشته باشید در حالی که عکس این امر را الزامی نمی‌داند. او به رغم تمایل شدیدی که به آزادی خود دارد، فوق العاده به شوهرش وفادار است و متولد این ماه به طور طبیعی قادر به دوست داشتن دو مرد نیست زیرا بیش از آن صاف و صادق است که بتواند یک چنین نقش ریا کارانه ای را به عهده بگیرد و ایفای نقش کند.

اگر این زن، شوهر داشته باشد و عاشق مرد دیگری گردد، قبل از آن که به وی خیانت کند، رک و راست حقیقت را به شوهرش می‌گوید که دیگر نمی‌تواند زندگی مشترکی داشته باشد. این زن می‌تواند شور و هیجانی بسیار عمیق و تخیلاتی صوفیانه و عارفانه داشته باشد. این دو خصلت به شیوه ای غریب در وجود او با هم آمیزش دارند. او هر نوع رابطه ای را صمیمی و حقیقی و ابدی می‌داند و خیانت و بکار بردن را به کلی احمقانه و غیر ضروری می‌داند. عشق او مثل حرکات و گفتارش بی‌غل وغش و رک و پوست کنده است.زن متولد برج اصولا واجد قابلیت‌های زیاد است، به طوری که تقریبا از عهده انجام هر کاری از فروشندگی تا نخست وزیری بر می‌آید. اگر در ارتش باشد، خشونت یک گروهبان را به خود می‌گیرد و اگر مانکن باشد، ظرافت‌های یک دختر تمام عیار هیجده ساله را در خود بوجود می‌آورد. به هر صورت به شغل و کارش علاقه مندی نشان می‌دهد و به این دلیل کمتر ممکن است که از کار به خاطر عشقش دست بردارد.

البته از آنجا که او دختر رمانتیکی است، این امکان وجود دارد که اگر عاشق شد، به خیال تحقق بخشیدن به رویاهای طلائی خودش وداشتن یک خانه کوچک زیبای چوبی در حاشیه جنگل‌های شمالی و نشستن جلوی بخاری که گندم‌های هیزم در آن شعله ور است و لذت بردن از زندگی در جوار معشوق سبب شود که موقتا کارش را رها کند و اما وقتی که رنگ‌های این خانه جلای اولیه اش را از دست داد و این جا و آنجای طاقش شروع به چکه کرد وآنوقت با سرعت به جستجوی کسب و کار و موقعیت اجتماعی خود بر می‌خیزد. جلویش را نباید گرفت، زیرا اگر خواسته‌های روحی متولد فروردین ماه بر آورده بشود، خیلی ساده از هر مشکل کوچکی که بو جود بیاید کوه بزرگی می‌سازد ودرد سر درست میکند. در عمل تقریبا کاری وجود ندارد که زن متولد فروررین ازعهده اش برنیامد.اگر از او چیزی را بخواهد و یا احساس کند که داشتنش برای او ضروری است، مصممانه قدم پیش می‌گذارد اعم از این که آن کار انجام شدنی باشد یا نباشد و به همین ترتیب در مقابل مشکلات چنان پایداری از خود نشان می‌دهد و چنان خود را با محیط تطبیق می‌دهد که باورش به راستی مشکل است.

زنی را می‌شناختم که به علت خراب شدن وضع مالی شوهرش مجبور بود با سه بچه خود در یک آپارتمان دو اتاقه زندگی کند. او روزی در خانه با خانمی که فال قهوه می‌گرفت و اصلا با یکدیگر آشنایی نداشتند، بر خورد کرد و این خانم پس از نگاه کردن به فنجان قهوه که از آن نوشیده بود، با ناراحتی گفت که زندگی سختی در انتظارش می‌باشد و این زن صادقانه پرسید : می‌توانید بگوئید که این زندگی تلخ از کی شروع می‌شود؟ همین خانم یک روز به سرش زد که یک سگ هم بیاورد و نگاه دارد و چون صاحب خانه گفت که « خانم : شما خودتان هم برای دو اتاق زیادی هستید تا چه رسد به اینکه سگ هم بیاورید » برای جامه عمل پوشاندن به خواسته اش ناگهان به فعالیت افتاد و به این در و آن در زد و یک دوره کلاس کار با کامپیوتر را دید و خلاصه در کمتر از یک سال وضع زندگی خود را از این رو به آن رو کرد. با در آ مد خوبی که نصیبش شده بود، آپارتمان بزرگتری گرفت و سگ مورد دلخواهش را به خانه آورد. او تمام این و تلاش را فقط برای آوردن یک سگ به خانه و باز کردن جا برای آن سگ تحمل کرد. زن متولد برج قوچ به علت خوش بینی زیاد، همیشه معتقد است که تیره روزی و ناکامی سرانجام روزی بر طرف می‌شود و آفتاب همیشه زیر ابر نمی‌ماند و به علت داشتن یک چنین طرز تفکری است که به معجزه هم اعتقاد دارد و معجزه هم برای کسانی که به آن اعتقاد دارند، همیشه رخ می‌دهد. این خانم در کارهای خود خیلی عجول است و در نتیجه چه بسیارند دفعاتی که این عجله برایش اشکالاتی به وجود می‌آورد اما او تا اولین تارهای خاکستری رنگ در لا بلای مو هایش پیدا نشده است که هر چیزی را باید از راه تجربه یاد بگیرد.

به غرور خود سخت پایبندی نشان می‌دهد و اعتقادش بر این است که شکسته شدن غرور پایان زندگی است.از لحاظ عشق این امکان وجود ندارد که زن متولد شده در ماه فروردین فریب گرگ‌های در لباس میش را بخورد و او را در مقابل زن فریب‌ها مصونیت دارد و خطر بزرگتر او را از جانب مرده‌های ایده ال و رومانتیک تهدید می‌کند که تازه در این مورد نیز او بارها مرده ایده آلی را که سر راهش قرار بگیرد، در بوته آزمایش قرار می‌دهد.کمتر زنی ممکن است مثل زن متولد فروردین ماه مددکار و دادرس باشد. او خیلی راحت برای اطرافیانش هدیه ای گران قیمت می‌خرد و در موقع بیماری ازایشان پرستاری می‌کند و به آنها پول قرض می‌دهد و سعی می‌کند بر ایشان کار پیدا کند و در مقابل انتظار مقابله به مثل راهم دارد.او هر کاری را با شور و حرارت خاص انجام می‌دهد و اما شخصا منکر داشتن یک چنین خصوصیاتی است که اگر غمگین بود، شوهرش هم غمگین واگر شاد بود شوهرش هم شاد باشد. او نه تنها مایل است که دوستان شوهرش را بشناسد، از میزان پس اندازه او خبر داشته باشد و جزئیات کارش را بداند، بلکه حتی می‌خواهد که در خواب هاو رویاهای او نیز شریک باشد و همین حق را برای او قائل است. اگر بفهمد که شوهرش چیزی را از او پنهان کرده است، دیوانه می‌شود و عصبانیت او واقعا نا خوش آیند است. هرگز نباید در جلوی دیگران کوچکتر ین ایرادی از طرز لباس پوشیدن و یا آرایش کردن و یا رفتارش گرفته شود. اگر این نکته رعایت شود، او هم نسبت به رعایت حال و شخصیت شما در میان جمع پایبندی وسواس آمیز نشان می‌دهد.جریحه دار کردن غرور و یا به مسخره گرفتن احساساتش قلب او را می‌شکند. اگر او با یک چنین رویدادی مواجه بشود، به آغوش شوهرش پناه می‌برد و در آن لحظه دنیا برایش تیره وتاریک است و او خود را عمیقا بی‌دفاع و آسیب دیده احساس میکند و اینجاست که شوهرش این امکان استثنایی را پیدا می‌کند تا موقعیت خود را در روح و قلب او استحکام بیشتری ببخشد.

او عاشق قدرت است و می‌خواهد که همیشه واجد آن باشد و وقتی احساس کرد آن را از دست داده است، باید از جایی دوباره تحصیل قدرت کند.حالت ایده ال و خوش بینی بیش از حد زن متولد فروردین اغلب باعث می‌شود که به هنگام مواجه شدن با حقایق زندگی آزرده خاطر بشود. در یک چنین مواقعی دستیابی به قلب او کار فوق العاده ساده ای می‌گردد. اندکی نوازش و بازگرداندن اعتقاد اعتماد به نفس به او دردهای دلش را چهار طاق باز می‌کند. او صمیمانه انتظار دارد که شوهرش در صورت لزوم با تمام قوا به جانبداری از وی برخیزد و با دشمن به مقابله برخیزد( اما شما این کار را چنان انجام بدهید که راه برگشت از بین نرود زیرا همسرتان ممکن است

خیلی زود یک چنین تصمیمی بگیرد) اگر مرد دلخواه خود را پیدا کند، به راحتی از همه چیز دست بر می‌دارد و او بدون وفاداری و صفای عاشقانه زندگی را هیچ می‌داند. به عنوان زن خانه شریکی دلسوز و یار و یاور است.احتمالا خواهان داشتن کاری در خارج از منزل است زیرا محیط خانه برای شور و هیجانی که در وی وجود دارد، بسیار کوچک و محدود کننده است. عصبانیتش شبیه به جرقه ای است که ناگهان از آتش بیرون می‌ریزد و ناگهان ظاهرمی شود و زود از بین می‌رود اما تعداد این جرقه‌ها معمولا بیشتر از مواردی است که می‌تواند آرامش خیالی برای شوهرش ایجاد کند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که عصبانیتهایش ظاهری است ولی لطف و مهربانی اش عمیق و واقعی است. اندکی پر حرف اما حرف هایش سطحی و بی‌پایه نیست و در آن آثار هوشمندی کاملا مشاهده است و به این دلیل منطقا انتظار همدردی دارد.

شوهر یک چنین زنی مجبور است او را به هنگام بروز بیماری به زور به رختخواب بفرستد اما بعد لازم است که کنارش بنشیند و دستش را در دست بگیرد.زن متولد برج حمل در خانواده فوق العاده فداکار و کمک رسان است. اگر شوهرش از کار بیکار شود، بدون تاخیر کاری پیدا می‌کند و نمی‌گدارد چرخ زندگی از حرکت بایستد اما به طور حتم برای شوهری که در آمدش از او کمتر باشد، احترامی قائل نیست ( در این حالت اگر چه او را ترک نمی‌کند اما شاید به علت جریحه دار شدن غرورش دیگر آن دلشادی سابق را نشان نمی‌دهد.)

یک تعریف از طرز آرایش یک زن دیگر نیز همین حالت را در او به وجود می‌آورد اما خطرات احتمالی این کار خیلی بیشتر است. اگر بتوانید محیط زندگی خود را پا بر جا نگاهدارید، او را به طرزی واقعا باور نکردنی شاد و دوست داشتنی خواهید یافت.او به عنوان مادر پیوسته مواظب است که بچه هایش تمیز، شاد و سلا مت باشند. عقل معاش خارق العاده از خود نشان نمی‌دهد اما شما می‌توایند او را یکی دو بار امتحان کنید. هیچ بعید نیست قابلیتش در این کار به اندازه ای که مورد نظر شماست، باشد.او ممکن است هر بار که بچه اش گریه می‌کند، بغلش نکند و یا مثل برخی از مادرهای دیگر در حمایت از کودکش روش اغراق آمیز نداشته باشد اما این بچه بلا شک مهربانی‌های مادرش را فراوان می‌بیند و عشق مادر به قدر کفایت نصیبش می‌گردد.

به علت داشتن تخیلات شاعرانه دنیایی مملو از زیبایی‌ها و رنگ‌ها در ذهن بچه هایش به وجود می‌آورد اما انضباط را هم لحظه ای فراموش نمی‌کند. تنبیه بدنی نمی‌کند ولی از حرفش هم بر نمی‌گردد. او خیلی دیر به مواد مخدر معتاد می‌گردد اما از انتقام کشیدن لذت می‌برد و خیلی زود عصبانی می‌شود و خیلی هم آرام می‌گردد. صمیمانه به شوهرش کمک می‌کند که به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند. اگر شوهر زن متولد فروردین فقط به اندازه نصف مقداری که او به وی ایمان دارد، به او ایمان داشته باشد، زندگی زناشوئی آنها واقعا سعادتمندانه خواهدبود

طالع بینی › طالع بینی ازدواج › مرد متولد فروردین


مردی است رک و راست، تند و آتشین مزاج و پر حرارت، عاشق پیشه، حادثه جو، حسود، پرتوقع و ریاست طلب که دوست دارد رهبر و فرمانده باشد. آیا روح این مرد و باطن مخفی او را می‌شناسید.

منجمین، مرد متولد این برج را با جملات جالبی توصیف کرده اند. ( رعد وبرق، مشعل پرنده، منبع نیروهای صادق و رک و راست)او برای زن می‌تواند یک آن بسیار هیجان انگیز و گرم و ایده آل باشدو یک آن دیگر سرد و یخ و بی‌تفاوت وگریزان.اگر در جستجوی یک مرد سربراه، همیشه یکنواخت، و صد درصد مطمئن و امن و امان هستید، او را به همسری انتخاب نکنید. اما اگر طالب فقط عشق و هیجان هستید، او بهترین مرد دنیاست.او می‌تواند مدتی شمارا غرق در شوق و حرارت بکند و بعد در یک لحظه مثل یک تکه یخ سرد و خاموش بشود. در لحظه ای که در اوج هیجان است، حرفی زنید و یا کاری بکنید که مطابق میلش نباشد، آنگاه درست مثل چراغی که کلیدش زده بشود، فورا خاموش می‌شود. او با ملاحظه کاری و محافظه کاری میانه خوبی ندارد. شجاع و با اعتماد به نفس است. همیشه جلوتر از دیگران می‌تازد و حتی گاهی از امکانات خود نیز قدم فراتر می‌گذارد.

مرد متولد برج حمل یک موجود مملو از انرژی و عقاید سازنده است. باری بعضی اوقات کارکردن را او می‌تواند مشکل باشد اما بدون شک بسیار مفید است.او هرگز به گذشته فکر نمی‌کند، رفتار و قیافه ظاهری اش جوانتر از سنش به نظر می‌رسد اگر چه از بسیاری جهات خوش آیند است اما گاهی موجب می‌شود که نسبت به سنش قدری جوانتر جلوه کند و این حالت تا وقتی که پا به سن بگذارد، در وی باقی می‌ماند. او با این دست و آن دست کردن و ذره ذره جلو رفتن جدا مخالف است و پیوسته مایل است که یک قدم از دیگران جلوتر بدود. او می‌تواند منبع سخاوت و بخشندگی باشد و پول، وقت، احساسات و امکاناتش را در بست در اختیار دیگران، حتی کسانی که ایشان را خوب نمی‌شناسد، بگذارد، ولی اگر خواسته اش برآورده نشود، و یا با کسانی که دوست ندارد مواجه بشود، یا مجبور بشود با عده ای آدم منفی باف کار کند، به موجود دیوانه کننده ای بی‌پروا، بدون انعطاف، خشن، یکدنده و متوقع تبدیل خواهد شد.

وقتی عاشق می‌شود، گویی یک شیرین و فرهاد جدید به دنیا آمده است. او چنان غرق اوهام عاشقانه می‌گردد که گویی در تمام کره زمین فقط او معشو قه اش حق زندگی دارد. او در نهاد خود ایمان دارد که عشقش تنها عشق حقیقی است که از بدو پیدایش به وجود آمده است. اگر این عشق بشکند، با تمام نیرو و با استفاده از کلیه امکانات سعی می‌کند قطعات آن را برچیند و دوباره به هم پیوند دهد تا شاید آب رفته دوباره به جوی برگردد، و اگر بار اول موفق نشد، دوباره کوشش به خرج می‌دهد. مرد متولد برج قوچ در عشق خود واقعا پا بر جاست مگر اینکه طرفش متولد طرفش متولد برج عقرب آبان باشد. او نسبت به امور عاطفی و احساسی چنان ایده آل است که در هر عشقی میخواهد مولف یک کتاب عاشقانه باشد و در یک کتاب پرشور عاشقانه رفتاری متعادل و میانه وجود ندارد، هر چه هست شوریدگی و دیوانگی است.در برخورد با معشوقه اگر چه به طور کلی آدم آرامی است، اما این آرامش نباید شما را خام کند، مخصوصا اگر در دهه اول این ماه به دنیا آمده باشد او زیاد حرف نمی‌زند، خیلی تظاهر نمی‌کند و شاید حتی نتواند مرد عاشق پیشه ای جلوه کند اما اگر می‌توانستید به داخل قلب و مغزش رسوخ کنید، با کمال تعجب می‌دیدید که روی توده ای آتش ریخته شده است. او در هر کاری مخصوصا کار عشق بدون شک یکی از جدی ترین، صمیمی ترین و خشن ترین افراد روزگار است.به احتمال قوی هیچ یک از متولدین برج دوازده گانه سال به اندازه متولد برج فروردین نمی‌توانند در عشق پابرجا باشند. صداقت او مانع از گمراهی شما می‌گردد و طبیعت ایده آل او عشق را همیشه شکوفا وآتشین نگاه می‌دارد. اما امان از روزی که کتاب عشق برای او یکنواخت نشود و طوفان آرام بگیرد، او به سهولت با سرد شدن آتش عشق به جستجوی یک شیرین دوم، سوم، چهارم و حتی هزارم می‌رود. از آنجا که در کار عشق، مثل بقیه امور زندگی، پاکباز و صادق و هیجان پرست است، اگر عکس العمل معشوقه چنانکه باید و شاید گرم و طوفانی نباشد و این توهم را در وی به وجود بیاورد که بر غم کوشش هایی که به خرج می‌دهد، نمی‌تواند به مقصود خود که بر خورداری کامل از یک عشق است برسد، در عرض مدت کوتاهی تغییر عقیده می‌دهد و مرغ دلش به بام دیگر پر می‌کشد.

در زندگی زنا شوئی پایبند اصولی است که اگر نادیده گرفته بشوند، مانند خوره جانش را می‌خورد، او گاهی به راستی میل ندارد زنش را دائما در حال آرا یش کردن، رنگ کردن مو ببیند. او را هرگز به حریم اتاقی که مخصوص آرایش ونظافت است راه ندهید. اگر شوهر یک زنی متولد فروردین ماه بود، باید جدا مواظب باشد کارهایی از قبیل گذاشتن پاها به روی میز و جویدن آدامس به هنگام تماشای تلویزیون، و سایر حرکات جلف وسبک انجام ندهد. او را به جزئیات زندگی کاملا خصوصی خود مثل دعوای با مادرتان، یا گذاشتن پماد به روی زخم روی کمرتان و از قبیل مسائل شخصی آشنا نکنید. وقتی او منزل می‌آید، دلش می‌خواهد زنش را شاد و خندان با بوی عطری که دوست دارد، ببیند. مبادا جمله و کلمه ای دل آزار حواله او بدهید. زیرا برایش دیوانه کننده خواهد بود. اگر متوجه بشود که این میل و خواسته اش هیچ احساسی را در همسرش برنمی انگیزد، در چنین مواردی ابتدا سخت دل شکسته میشود، بعد دستخوش عصبانیت می‌گردد و آن وقت به جستجوی زن دیگری می‌پردازد که همانند خودش در نشان دادن احساساتش صادق باشد. از نظر او این کار به هیچ وجه خیانت محسوب نمی‌شود. او خود را گناهکار نمی‌داند، از نظر او زن بی‌احساس اوست که خیانت کرده است، او خیال می‌کرد که زنش موجودی است دوست داشتنی و گرم و صمیمی در حالی که اکنون می‌بیند تمام افکارش پوچ و بیهوده از آب در آمده است. او به طور طبیعی قادر به تحمل زن شلخته، بی‌احساس، کم هوش، بد لباس و نامرتب نیست و در مقابل این ناملایمات شدیدا از خود عکس العمل نشان می‌دهد. در مقابل اگر زن یک چنین مردی به خواسته اش توجه کند، می‌تواند مطمئن باشد که او با بزرگواری تمام زن‌های دیگر را در دنیا نادیده می‌گیرد. قلب متولد فروردین ماه فقط یک اتاق برای یک زن دارد ( مگر اینکه والدینش هر دو متولد ماه جوزا «خرداد» باشند.) او خیلی قبل از آنکه به همسرش خیانت کند، از او فاصله می‌گیرد و از وی دلسرد می‌گردد و قبل از اتفاق این واقعه به شکلهای مختلف به مبارزه برای نجات عشق خود می‌پردازد. متولد برج حمل از زن خجول، ملالت آور، و منفی باف متنفر است. زنش باید او را متقاعد بکند که از همه بهتر و برتر است و اگر توانست این فکر را در او به وجود بیاورد، می‌تواند به وفاداری اش ایمان پیدا کند، این کاری است که آزمایشش برای هر زنی که شوهرش متولد فروردین است، بسیار جالب و دل انگیز خواهد بود. او در عین حال که ایده آل است، به حقایق نیز توجه شدید دارد، از اقرار به اشتباه شدیدا متنفر است و یا اینکه هرگز نمی‌تواند ببیند که عشقش رو به خاموشی می‌رود ولی از آنجائی که در تصمیم‌های خود خیلی پابرجاست، برای همسرش این امکان وجود ندارد که بتواند آب رفته را به جوی برگرداند. برای این کار اوانتخاب نماید. اگر قبلا کمتر به خواسته‌های او توجه شده است، برگرداندن او از نیمه راه فرار از منزل محتاح کوشش فراوان است و زن باید در این حالت به این نکته توجه کند که شوهر متولد فروردین از پنجه افکندن لذت فراوان می‌برد، او تشنه رقابت، کشمکش و نبرد است، پی در این بارزن باید از تمام امکانات و ریزه کاری‌های زنانه خود استفاده کند تا از نبرد پیروز و موفق از آب در آید.

در یک چنین کشاکشی اسلحه ای که اصلا نمی‌تواند موثر واقع شود، سعی در جلب او از راه سکس است، اما همین آدمی که درمقابل اسلحه سکس مطلقا از خود مصونیت و قدرت نشان می‌دهد، واجد من الوجوه نباید از تحریک حس حسادتش استفاده بشود. یک کلمه و یا حتی یک نگاه گرم شما به مرد دیگری می‌تواند او را همیشه از شما سرد کند( ولو اینکه جسمش به علل مختلف در خانه باقی بماند) او می‌خواهد که در هر مورد جلوتر و بر‌تر از دیگران باشد و این حالت شامل حال قلب شما نیز می‌گردد. متولد برج فروردین دارای حس مالکیت و حسادت فوق العاده شدیدی است.

در این مورد فقط متولدین ماه اسد ( مرداد ) عمس العمل شدیدتری از خود نشان می‌دهند و شاید به همین دلیل هم باشد که از تا از کسی صد درصد اطمینان نداشته باشد، عاشقش نخواهد شد. زن یک مرد متولد فروردین باید به این حقیقت گردن بگذارد که گرم گرفتن شوهرش با زنان دیگر مجاز و بدون تزویر وریا است و او این کار را حق مسلم خود میداند در حالی که زنش را به شدت از آن منع می‌کند. اگر این شخص متولد ده روز اول فروردین باشد، زنش را به یک پا سنگ می‌بندد و متوقع است که او باید بدون اعتراض همانجابماند و این زن اگرمی خواهد که شوهرش واقعا از آن او باشد و هرگز به وی خیانت نکند و لحظه ای از فکر او غافل نباشد، نه تنها نیاید حتی یک انگشتش را از دایره ای که به اطرافش کشیده شده است، بیرون بگذارد بلکه حتی باید مواظب حرکات چشم هایش نیز باشد که مبادا به روی یک مرد نگاه یا خنده معصومانه کند.

یک مرد متولد فروردین ماه طبیعتا دارای حس یاغی گری است. . او عشق وافری به طرد واضعین و مجریان قوانین دارد و ایمان دارد که خودش از هر موجود دیگری بهتر و بیشتر می‌توانید جوانب موضوعات مختلف را در نظر گرفته و به کنه آنها پی ببرد. البته هیچ استبعادی وجود ندارد که واقعا هم همینطور باشد، اما طبیعی است که قبولش برای دیگران آسان نیست. آز آنجا که او عادت دارد مستقیما به قلب مشکلات حمله کند و در این کار بدون هیچ نوع عادت دارد مستقیما به قلب مشکلات حمله کند و در این کار بدون هیچ نوع مقدمه ای با شتابزدگی قدم پیش بگذارد، احتمال بسیار است که در زندگی به دفعات زمین بخورد و با ناکامی مواجه بشود و از آنجا که همیشه می‌خواهد رهبر باشد و از دنباله روی وحشت دارد، بالطبع قدرتمند ترها بارها به وی می‌آموزند که نمی‌تواند یکه تاز میدان باشد، و در این حالات است که آغوش همسرش تنها پناهگاهش می‌شود و سعی می‌کند در جوار او غرور جریحه دار شده اش را التیام ببخشد، و این جاست که همسرش پی می‌برد در ورای این اعتماد به نفس عجیب، و این حالت تجاوزکارانه، نقطه ضعفی در نهاد او وجود دارد که عبارتست از اینکه او ترجیح می‌دهد بمیرد ولی به ضعف و شکست اعتراف نکند، زنی که بتواند در یک چنین مواقعی با ملاطفت و ملا یمت و نثار عشق خود او را یاری دهد، تا شکست مزبور را جبران یا فراموش کند، می‌تواند یقین داشته باشد که قلب شوهرش را برای همیشه در اختیار خواهد داشت. در این گونه مواقع به هیچ صورتی حق را به جانب دشمن او ندهید. او همیشه خواهان آن است که همسرش صادقانه و از صمیم قلب او را محق بداند.

در طبیعت متولد فروردین ریا و تزویر به ودیعه گذاشته نشده است و به این ترتیب وقتی از کسی رنجیده، آثار ملال و رنجش در او خیلی زود معلوم میشود. در چنین وضعی رفتار گرم و صمیمانه و نحوه گفتار و برخوردش آشکارا عوض می‌شودو این حالت معمولا با تذکر صریح رنجشی که پیدا کرده است، به نقطه اختمام خود می‌رسد. در مقابل باید جوش وخروش‌ها و حتی پرخاشجویی‌های ناگهانی او را کمتر جدی گرفت زیرا مفهومشان قطع رابطه دوستی نیست و یک آتشفشان زود گذر است. به این ترتیب از قهر و بی‌اعتنایی او باید خیلی بیش از داد و فریادش ترسید.متولد اولین ماه سال حیله گری و نقشه کشی ودوز و کلک را نمی‌پسندد. او آدمی است رک و راست و این حالت را چه در امور تجاری و کار و در عشق و احساسات آشکارا میتوان در وجودش دید وشناخت. او وقتی هدفی را در نظر گرقت چه در مسائل مادی و اجتماعی و اداری و چه در عرصه عشق و عاطفه یک دقیقه را هم نمی‌خواهد تلف کند. مثلا اگر پی برد که عاشق است، فورا قدم پیش میگذارد، اما در این مورد باید به وی امکان داده شود که خودش به این امر واقف بشود، نه اینکه در تنگنا گذاشته شده، که خیال کند عاشق شده است.در زندگی خانواده متولد ماه فروردین به همان سماجتی که سعی دارد همیشه در راس و قبل از همه باشد، در عذر خواهی پس از بگو مگو‌ها نیز قبل از طرف مقابلش قدم پیش می‌گذارد و به همین ترتیب اولین نفری است که در صورت لزوم از همسر آزرده خاطر خود پوزش میطلبد. او به هنگامم بیماری و یا ناراحتی شانه به شانه همسرش می‌ایستد. ار بذل جان ومال به هیچ صورت دریغ نمیورزد و از انواع مکاتباتی که برایش وجود داشته باشد، استفاده می‌کند تا زنش غمهای خود را فراموش کند.برای متولد ماه فروردین هیچ چیز به اندازه همسرش در این دنیا ارزشمند نیست( البته همسری که از نظر او دلخواه باشد) با وجود این وقتی موضوعی فکرش را مشغول می‌دارد و به مسئله ای بغرنج می‌اندیشد، هر گز میل ندارد که کسی مزاحمش بشود و یا به کمکش برود. شما اگر شوهرتان متولد اولین ماه سال است، فقط و فقط وقتی به کمکش بروید که از شما مدد بخواهد.

یادتان باشد شما همسرش هستید اما باید همیشه یکی دو قدم خودتان را از او عقب‌تر نگاه دارید.یک چنین مردی می‌خواهد که زنش در عین حال هم یک زن به تمام معنی باشد و هم یک همسر، او می‌خواهد که شما بتوانید در مواقع مختلف بطور مستقل دست به اقدامات لازم بزنید، اما در عین حال فراموش نکنید که مایل است به او وابسته باشید، از و حمایت بخواهید و حس برتری طلبی و رهبری او را ارضاکنید. اگر شما به نحوی این حس او را جریحه دار کنید، ممکن است با سخت ترین عکس العمل‌ها مواجه شوید و او بدترین کلمات را به شما می‌گوید، در حالی که واقعا منظورش به هیچ وجه حرف هایی که می‌زند نیست و لحظه ای پس از فروکش کردن جوش وخروشش انتظاری دارد که شما درست مثل خودش فورا جریان را خاتمه یافته تلقی کنید.

مرد متولد برج حمل می‌خواهد که عملا بزرگ و رهبر خانواده باشد. از شنیدن ایراد چنان بیزار است که ممکن ناگهان روی همه چیز خط بطلان بکشید. او به علت علاقه واقعی که به زن و همسرش دارد، به زحمت می‌تواند بودجه خانواده را تا آخر برج متعادل نگاه دارد، اما شما یادتان باشد که اگر شوهرتان متولد فروردین است، هرگز از او نخواهید خرج خانه را به دست شما بسپرد. اگر او در جائی کارمند بشود، به احتمال قوی شغلش را خیلی زودتغییر می‌دهد و این تغییر ادامه پیدا می‌کند تا سر انجام در جایی خودش رئیس خودش بشود، اما در تمام این مدت تا پای جان می‌کوشد که خانواده اش دچار مضیقه مالی نشود. متولد برج قوچ برای کودکان تازه به دنیا آمده اش یک مو جود خیال انگیز است. اما بعدها، وقتی بچه هایش هفت هشت ساله شدند، کوشش می‌کند تا آنها را به پیروی از خود وادارد و نیازمند به استقلال می‌باشند و او نباید همه الگوهای زندگی خود را به آنها تحمیل کند. پدر بودن یکی از نقش‌های زندگی است که او سخت به آن علاقمند است. اما در عین حال ممکن است نسبت به بچه هایش نوعی حسادت خاص نیز نشان بدهد اگر فقط احساس کند که بچه‌ها برای مادرشان بیش از او ارزش قائلند، گرفتار حسادت می‌شود، و خیلی زود و سریع یک حالت بی‌تفاوتی نسبت به آن پیدا می‌کند.

تعبیر خواب حمالی


محمدبن سیرین گوید: حمالی در خواب خطر بود از جهت گناه و معصیت بسیار. جابر مغربی گوید: اگر بیند حمالی بهر دیگران می کرد بی اجرت و کرایه، دلیل که با مردی خیر و احسان کند و آن به صاحب خواب بازگردد. اگر دید حمالی می کرد و مزد می گرفت، دلیل غم و اندوه است خاصه بار گران باشد و از آن گرانی او را رنج و غم رسد.

محمدبن سیرین گوید: حب خوردن در خواب ، اگر بیند از برای بیماری خورد و دید که درخوردن آن شفا و منفعت یابد، دلیل بر خیر و منفعت کارها کند اگر بیند که از دارو خوردن او را منفعت نبود، تاویلش به خلاف این است.

تعبیر خواب حرم



به تازی جای امن و ایمنی است. اگر بیند که در حرم کعبه بود، دلیل که از آفات دنیا ایمنی یابد و او را حج روزی شود. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند در حرم پادشاه یا در حرم مردی بزرگوار شد، دلیل که از شر پادشاه ایمن شود و باشد که از پادشاه چیزی بدو رسد و معبران گویند: او را حاجت افتد به اهل آن حرم. اگر بیند پادشاه او را در حرم خویش خواند و آنجا مقیم شد، دلیل که کارهای پادشاه شروع کند و کارها کند که او را بدنامی حاصل شود... 
حضرت امام جعفر صادق فرماید: اگر بیند به حرم پادشاهی عادل رفت، دلیل که از وی کارها صادر شود. اگر بیند به حرم پادشاهی ظالم رفت، دلیل که کاری کند که از آن بدنامی یابد.

محمدبن سیرین گوید: حب خوردن در خواب ، اگر بیند از برای بیماری خورد و دید که درخوردن آن شفا و منفعت یابد، دلیل بر خیر و منفعت کارها کند اگر بیند که از دارو خوردن او را منفعت نبود، تاویلش به خلاف این است.

تعبیر خواب حشرات


لوک اویتنهاو میگوید :

حشرات

دیدن : ضرر

نیش خوردن از حشرات : دوستتان به شما خیانت خواهد کرد

 

1ـ دیدن حشرات در خواب ، علامت بیماریمسریاست و نزدیک شدن دشمنان .

2ـ اگر دختریدر خواب حشرات را ببیند ، نشانة سختیو ناراحتیاست .

اما اگر در خواب حشرات را بکشد یا از خود براند ، علامت آن است که با داناییو استعداش به آنچه که میخواهد دست مییابد .

تعبیر خواب حوض ماهی


حوض ماهی

1ـ دیدن حوض ماهیبا آبیگل آلود در خواب ، نشانة آن است که در اثر عیاشیبه بیماریمبتلا خواهید شد .

 

2ـ دیدن حوض ماهیبا آبیزلال در خواب ، نشانة آن است که قراردادهاییسود آور خواهید بست و در زندگیلذتهایفراوانیخواهید برد .

3ـ دیدن حوضیخالیاز ماهی، علامت آن است که دشمنانیبزرگ در نزدیکیشما هستند .

4ـ اگر دختریخواب ببیند داخل حوض ماهیمیافتد ، علامت آن است که بعد از ازدواج سعادتمند خواهد شد. اما اگر آب حوض گل آلود باشد ، تعبیریبر خلاف آنچه رفت دارد .

تعبیر خواب حیض


محمدبن سیرین گوید: حیض، مردان را بقا بود در معصیت و زنان را زیادتی مال. اگر مردی بیند که حائض شد، دلیل که به قدر آن خون او را مال حرام نصیب گردد. اگر مردی بیند که زنش حائض شد، دلیل که کارهای دنیا بر وی بسته شود. اگر صاحب خواب مستور بود، دلیل که در کار خویش متحیر شود. اگر بیند زنش از غسل پاک شد، دلیل که کار دین و دنیا بر وی گشاده شود. اگر بیند با زن حائض جماع کرد، دلیل که کارهای دنیائی بر وی آسان شود و بعضی از معبران گویند: کارش دشوار گردد.

محمدبن سیرین گوید: حب خوردن در خواب ، اگر بیند از برای بیماری خورد و دید که درخوردن آن شفا و منفعت یابد، دلیل بر خیر و منفعت کارها کند اگر بیند که از دارو خوردن او را منفعت نبود، تاویلش به خلاف این است.

تعبیر خواب شیطان

ديدن ابليس در خواب ، براي كشاورزان نشانة محصولات آفت زده است و مرگ و مير ميان حيوانات مزرعه و بيماري بين اعضاي خانواده آنهاست . براي ورزشكاران نشانة آن است كه بايد در تمرينهاي خود دست به كارهاي افراطي نزنند . زيرا سلامت آنها در معرض خطر است . براي واعظ نشانة آن است كه در تبليغات مذهبي خود بيش از اندازه متعصب و افراطي است . 2ـ اگر خواب ببينيد ابليس چهره اي زشت دارد و لباسهايي جواهر نشان بر تن كرده است و سعي مي كند شما را با خود به خانه اش ببرد ، علامت آن است كه افراد بي قيد و بند مي كوشند با چاپلوسي از شما سوء استفاده كنند . اگر دختران چنين خوابي ببينند ، علامت آن است كه بايد از توجه مردان متأهل بترسند و خود را در پناه دوستان حفظ كنند . احتمال دارد افراد بيگانه پول و جواهرات آنها را بربايند . 3ـ ديدن شيطان نشانة نوميدي است حتي در رؤياها نيز بايد باز شر ابليس گريخت . 4ـ اگر خواب ببينيد ابليس در هيئت شاهانه اي شما را به سوي خود مي كشد ، نشانة آن است كه به دام دشمنان مي افتيد . اگر عشاق چنين خوابي ببينند ، علامت آن است كه به وسيلة فردي عياش از انجام وظايف خود كوتاهي مي كنند .

الهام در خواب

تازگي شنيدم كه شيطان در خواب هم انسان را مي آزارد. حتي براي خانم حضرت زهرا(س) هم پيش آمده بود! يكي از چيزهايي كه در دوره آخرالزمان زياد مي شود خواب هاي شيطاني است. به شدت در اين مورد نياز به توضيح دارم. چون خواب هايي مي ديدم كه از آينده خبر مي داد حتي بعد از سفر قم و جمكران در خواب، همان شب چيزي را به من گفتند كه روي وعده خدا و كمك آقا حساب كردم و كمك هاي فراواني هم در اين زمينه به من مي شد و يقين داشتم كه دارم به آن خواسته ام مي رسم ولي يهو يك شب خبر بدي در آن زمينه به من رسيد كه پس از آن نسبت به خدا و آقا دلسرد شدم. اينكه آيا آنها هم زير حرفشان مي زنند فكرم در موردشان به هم ريخت. در زمينه هاي زيادي از آنها روي برگردان شدم و درحال آب شدن هستم. فكر مي كردم شايد به صورت جزئي نتوانم جريان را براي هيچ كس بگويم چون پاي آبرويم در ميان است. اما اميدوارم پس از گرفتن جواب اوليه ام به شما اصل مطلب را بگويم و اين غده از گلويم برداشته شود و شايد شايد دوباره به زندگي برگردم.

بايد توجه داشت که رؤياها داراي اقسامي است و به جهات مختلف به اقسام گوناگوني تقسيم مي شود.
به طور كلى خواب و رؤيا بر سه قسم است، چنان كه رسول گرامى اسلام(ص) مى‏فرمايد: «الرؤيا ثلاثة: بشرى من الله، و تحزين من الشيطان، والذين يحدث به الانسان نفسه فيراه فى منامه؛ خواب و رؤيا سه گونه است. گاهى بشارتى از ناحيه خداوند است، گاه وسيله غم و اندوه از سوى شيطان و گاه مسائلى است كه انسان در فكر خود مى‏پروراند و آن را در خواب مى‏بيند»، (ميزان‏الحكمه، ج 4، ص 16، انتشارات مكتبه ‏الاسلامى).
برخي از رؤياها ناشي از تأثير اسباب و عوامل خارجي مانند گرما و سرما و يا عوامل داخلي مثل مريضي و وضع مزاج و پر بودن معده و ناراحتي و ... بر روي قوه متخيله انسان و در نتيجه رؤيا و خواب انسان مؤثر است. همچنين اخلاق و خصوصيات انساني تأثير زيادي در نوع تخيل انسان دارد مانند دوست داشتن شديد کسي يا کاري به همين جهت، اغلب خواب ها ناشي از تخيلات نفساني است که برآمده از همين تأثير اسباب و عوامل خارجي يا داخلي است که در حقيقت حاکي از کيفيت عمل و اثر اين اسباب است و حقيقتي در پس آن نيست. اما همه خواب ها اينگونه نيست بلکه خواب هاي صادقه و رؤياهايي هم هست که کاشف ازحقايق و حوادث خارجي است.
زمان خواب ديدن مثل سر شب يا وسط شب يا آخر شب يا بعد از نماز صبح فرق دارد. معمولاً خواب‏هاى صادقه نيمه‏هاى شب مى‏باشد و معمولاً خواب‏هاى بعد از نماز صبح قابل تعبير نيست، حتى فصل‏هاى سال هم در تعبيرخواب تأثير دارد؛ مثلاً فردى در پاييز ببيند كه درختان او ميوه كرده است، اين دلالت بر ضرر وى دارد و اگر هنگام بهار ببيند دلالت بر منفعت او دارد. حتى شخصى كه خواب مى‏بيند فرق دارد مثلاً اگر كاسب خواب ببيند كاسه شير مى‏نوشد دلالت بر كسب مال دارد؛ ولى اگر دانشجو و طالب علم چنين خوابى ببيند، دلالت به تحصيل علم دارد و... .
به هر ترتيب تشخيص اين كه چه خوابى صادق است كار دشوارى است و اساسا تعبير نمودن خواب جنبه الهامى دارد و با صفاى باطنى به دست مى‏آيد.
در هر صورت اگر رؤيا صادقه باشد بيانگر واقعيت است و از گذشته يا آينده به درستي خبر مي دهد و يافتن برخي پاسخ ها و دستيابي به منابع مي تواند از اين نمونه باشد.
نکته آخر آن که خواب، به هر شکلي که باشد هيچ گونه الزام و تکليفي براي انسان درست نمي کند مگر خواب پيامبران که گاهي جنبه وحي دارد مثل خواب حضرت ابراهيم(ع) که در قرآن کريم آمده است (آيات 102 تا 110 سوره صافات).
به هر حال خواب هاي افراد بر حسب روحيات معنويشان تفاوت هايي با هم دارند که برآمده از کردار و رفتارشان مي باشد؛ اگر با ايمان و عمل صالح زندگي کنند و در رعايت آداب ديني کوشا باشند قطعا خواب هايي که مي بينند که از صفاي باطني آنها حکايت دارد و گاهي هم به ثمر مي نشيند و اگر در رعايت ديانت سست بوده و خداي ناخواسته اهل گناه باشند؛ خواب هاي مخوف و پريشان و بيهوده خواهند ديد که مي تواند براي انسان هشدار دهنده باشد چنان که خواب هاي خوب بشارت بخش است.
نکته دیگر این که اینکه آنچه در خواب انسان میبیند ویا دستوراتی که به وی داده میشود هیچ گونه تکلیف والزام شرعی برای او نمی آورد مثلا اگر در خواب به کسی گفته شود چهل روز صدقه بده ویا فلان عمل شرعی را انجام بده انجام ان واجب نیست ودر صورتی که موافق با شرع نباشد انجام آن جایزنیز نخواهد بود دراخبار از واقعیات بیرونی نیز خواب در صورتی حجت است که مضمون آن مخالف با شرع نباشد وموافق با آن باشد در غیر این صورت اعتباری ندارد . ونکته دیگر که تذکر آن لازم است اینکه براي رفع نگراني و در امان ماندن از خواب هاي پريشان، انجام امور ذيل تأکيد مي شود:
- هميشه با وضو و طهارت بودن.
- نماز اول وقت خواندن به طور مستمر و برنامه ريزي شده.
- به قدر توان و حال و حوصله با قرآن و دعا مأنوس شدن.
- صدقه فراوان دادن (هر چند اندک باشد به صورت مکرر).
- پرهيز از مجالس گناه و معاشرت با افراد گنه کار و کم ايمان.
- مطالعه کتب مفيد به ويژه کتب مذهبي.
- با وضو و طهارت بودن پيش از خواب. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، كد: 1/100108872)

معجزه امام رضا (داستان شفا یافتن بیماری لاعلاج )

نام بیمار:فاطمه استانیستی

بیماری:سرطان خون / فلج بدن / عفونت کلیه

در آیینه تصویر شکسته و رنجور زنی را دید که هیچ شباهتی با او نداشت، رنگ پریده، رخساری تکیده و چین عمیقی که زیر چشمان به گودی نشستهاش هویدا شده بود، چهرهاش را پیرتر از آنچه بود نشان میداد. با حسرت آهی کشید و از آیینه رو گردان، اما آیینه ای دیگر برابر با نگاهش ایستاده بود. با حیرت به عقب برگشت، باز هم آیینه ای تصویر مضطربش را منعکس کرد. دور خود چرخید، چهار سویش را آیینه ها گرفته بودند، گویی زندانی آیینه ها شده بود، حس کرد آیینه ها به او نزدیک میشوند، زندانش تنگ تر و تنگ تر میشد. تصویرش در میان آیینه ها تکثیر شده بود. خواست تا از حصار آیینه ها بگریزد، خود را به آیینهای زد، بیآنکه بشکند درون آیینه گم شد، اما در آیینه های دیگر تصویر تکثیر شدهاش به او خندید. مضطرب شده بود، حیرت و ناباوری به جانش افتاده بود، خواست که فریاد بکشد اما گویی تصاویر متعددش از هر آیینهای دستی انداخته بودند و گلویش را محکم میفشردند. دیگر آیینه ها آنقدر به او نزدیک شده بودند که از چهار سو به آن چسبیده بود، حتی تصویر خودش را هم در آیینهای نمیدید. هراسی به جانش ریخته بود احساس کرد که جانش از چشمانش بیرون میپرد. بی اختیار پلکهایش را بست تاریکی به نگاهش ریخت. صدای پایی را شنید که به او نزدیک میشد، بعد به یکباره صدای شکستن آیینه ها در گوشش پیچید. پلکهایش را گشود. همه جا نورانی بود، نوری شدید چشمانش را زد. کسی که به او نزدیک شده بود دیده نمیشد. در نور غرق شده بود، تو گویی خود منبعی از نور بود که درنگاه مضطرب او میبارید. چشمانش را بست و دوباره باز کرد. آیینه ای کوچک و سبز رو به رو با نگاهش یافت که تصویرش را منعکس کرده بود. لبخندی زد، تصویرش هم خندید. دیگر آن شکستگی و رنجوری قبل را در چهرهاش نمیدید، حتی چروکی هم در صورتش دیده نمیشد، چشمانش نیز به گودی نرفته بود. درست مثل قبل از آنی که مریض بشود و در بیمارستان بستری شود، شاداب بود، شاداب و سرحال. از خوشحالی فریادی کشید و خود را در فضا رها کرد.
محمود به حتم چیزی را از او مخفی میکرد، این را او از نگاه نگران میفمیدو او از وی پرسید، محمود جوابی عجولانه داد و سعی کرد تا موضوع صحبت را عوض کند. طفره او از جواب مسأله را بغرنجتر کرد. دیگر حتم پیدا کرد که برایش اتفاقی افتاده است، اما چه بود این اتفاق؟ نمیدانست. میدید که هر روز رنجورتر و ضعیفتر میشود و فهمید که دردی لاعلاج به جانش افتاده است. دکترها چیزی به او نمیگفتند، اما میدید که با محمود پچ پچ سؤال برانگیز دارند. محمود به او چیزی نمیگفت. همیشه وقتی درباره مریضی اش از او سؤال میکرد با لبخندی زورکی و قیافه ای ساختگی که سعی میکرد اندوهش را پنهان سازد میگفت: چیز مهمی نیست، یه بیماری جزئیه، زود خوب میشی. بهت قول میدم.
اما بیماری او جزیی نبود، این را وقتی فهمید که پاهایش قدرت حرکت را از دست داده بودند. فلج شده بود. شوهرش به اصرار سعی میکرد به او بقبولاند که چیز مهمی نیست، اما او دیگر به حرفهای محمود و قیافه ظاهرا شاد و آن لبخندهای تصنعی او بی توجه بود. حالا میدانست که در نهایت بهار زندگی به زمستان سرد رسیده است. فهمیده بود که چون برگی باید از درخت زندگی جدا شود و به زمین فرود آید. میدانست که مرگ به استقبالش آمده است. خیلی زود، زودتر از آن که تصورش را میکرد.
آخرین بار که معاینه شد، از نگاه سرد و پر یأس دکترها حقیقت را خواند. آنها به او چیزی نگفتند، اما محمود را به کناری کشیده و به او گفتند:
دیگه کارش تمومه. از دست ما کاری ساخته نیست.
محمود به دیوارتکیه داد و آرام سر خورد و بر زمین نشست، سرش را میان دستانش برد و نگاهش به کف اتاق خیره ماند. هیچ نگفت، اما در درونش غوغایی بود. به یکباره از جا برخاست، خودش را به دکتر رساند و گفت:
میتونم با خودم ببرمش؟
کجا؟
میخوام ببرمش مشهد، دخیل امام هشتم.


این غیر ممکنه، حرکت برایش جایز نیست.

محمود تقریبا فریاد کشید.
شما که قطع امید کردین دکتر، شما که میدونید میمیره پس اجازه بدین، به جای این جا، با خودم ببرمش مشهد. بذارین اگه میخواد بمیره، کنار قبر امام هشتم بمیره. دکتر سری تکان داد و گفت:
برای ما مسؤلیت داره. ما نمیتونیم این اجازه رو به شما بدیم.
محمود بازوی دکتر را گرفت و گفت:
ولی من باید ببرمش. خواهش میکنم دکتر.
آخه یک جنازه رو میخوای ببری مشهد که چی بشه؟
محمود خودش را به آغوش دکتر انداخت، شانههایش شروع به لرزیدن کرد. دکتر عینکش را جا به جا کرد. محمود با گریه گفت:
فاطمه هنوز جوونه دکتر خیلی جوونه هنوز زوده که بمیره اونو میبرم مشهد، دخیل امام هشتم (ع) میبندمش و از او میخوام کمکش کنه. امام مظلوم ما خیلی رئوفن، میدونم که دلشون به جوونی فاطمه میسوزه. یه امیدی تو دلم میگه که فاطمه تو مشهد شفا پیدا میکنه. آره دکتر، فاطمه رو میبرم مشهد تا شاید ان شاءا... فرجی بشه و شفا پیدا کنه. خودش را از آغوش دکتر کند و نگاه بارانیاش را در نگاه خیس دکتر انداخت، پرسید: اجازه میدید دکتر؟
دکتر از زیر عینک با گوشه انگشت شستش جلوی بارش قطره های اشک را گرفت، سری تکان داد و گفت:
باشد. اونو ببر. ان شاءا... که شفا پیدا میکند.
خسته بود، خیلی خسته. همین بود که تا کنار پنجره فولاد نشست به سرعت خوابش برد، خواب عجیبی دید. خواب آیینه هایی که او را حبس کرده بودند. جانش به لبش آمده بود. خواست که فریاد بزند، اما گویی گلویش را محکم گرفته بودند. چشمانش را که بست، صدای مهیب شکستن آیینه ها را شنید. چشم باز کرد. نوری در نگاهش درخشید، حصار آیینه ها شکسته وبد و دستی پرنور آیینه ای سبز را رو به روی با نگاه او گرفته بود. تصویر خودش را در آیینه دید. اثری از درد در چهرهاش دیده نمیشد، گویی سالم سالم شده بود. حس غریب به جانش افتاده بود. دلش میخواست صاحب آن دستان نورانی را ببیند و بر دستان پر نور او بوسه زند. از جا برخاست، روی پاهای خودش، پاهایی که تا لحظاتی قبل هیچ حرکتی نداشت، حیرت کرد، به پاهایش نگاه کرد، سالم بود. دستی بر آنها کشید، هیچ دردی را احساس نکرد. از خوشحالی فریادی کشید و به هوا پرید. با شفا یافتن او صدای نقاره خانه برخاست، زنها به سویش دویدند تا به خود آمد، بر امواج دستهای زائران حرم بالا رفته بود.
محمود به دستانی مینگریست که فاطمه را بر خود داشت. فاطمه در امواج دستها فرو رفت، قطرهای اشک از گونه محمود بر پهنه صورتش فرو چکید، زانو زد و سجده کرد. سجده شکر. سجده سپاس و تشکر از حضرت رضا (ع).

داستان کرامتی از حضرت رضا علیه السلام

دست شفابخش

گل سرخ

داستان کرامتی از حضرت رضا علیه السلام

امام رضا علیه السلام بر روی صندلی نشسته بود و گل قشنگی در دست داشت. امام گل را به دست یکی از خادمین داد و فرمود آن را به من بدهد. همین که گل را به دستم داد، احساس بهبودی کردم !

آیة اللّه حاج شیخ حبیب اللّه گلپایگانی تحصیلات خود را در اصفهان به پایان رساند. سپس به مشهد هجرت و امام جماعت مسجد گوهرشاد شد و در مدرسه علمیه «خیرات خان» تدریس فقه، حدیث، تفسیر و درس اخلاق داشت و در جمادی الثانی 1384 ق. رحلت نمود و در حرم مطهر امام رضا علیه السلام به خاک سپرده شد.1

حجة الاسلام صالحی خوانساری در شب 21 ماه مبارک رمضان 1381 ش. در مصلای قدس شهر قم درباره شیخ حبیب اللّه گلپایگانی فرمودند:

خودم شاهد بودم که عده ای از بیماران لاعلاج بعد از نماز در مسجد گوهرشاد به دور وی گرد آمده و از او خواستند تا برای آنها از خدا شفا بخواهد. آن عالم وارسته دست مبارک خود را بر سر هر مریضی که می‌کشید، بدنش عرق می‌کرد و شفا می‌یافت.

آقای صالحی خوانساری، به نقل از یکی از مراجع تقلید کنونی، گفت: وقتی که فلسفه آن را از وی پرسیدم، در جواب فرمود:

مدت چهل سال تمام همیشه نماز شب را پشت دربهای بسته حرم مطهر امام رضا علیه السلام می‌خواندم و همه روزه هنگامی که دربهای حرم را باز می‌کردند،2 اوّلین کسی بودم که قبر مطهر آن حضرت را زیارت می‌کردم.

یکبار یک هفته مریض شدم، به طوری که توان رفتن به حرم را نداشتم؛ یک شب از پنجره خانه چشمم به گلدسته های حرم امام رضا علیه السلام افتاد. رو کردم به حرم و عرض کردم: آقا! خودت می‌دانی که مدت چهل سال همه روزه اوّل زائر تو بودم ولی یک هفته است که مریضم؛ معذرت می‌خواهم که نتوانستم به زیارتت بیایم!

امام رضا(ع)

شیخ حبیب اللّه می‌گوید:

یکباره خوابم برد؛ در عالم رؤیا دیدم امام رضا علیه السلام بر روی صندلی نشسته و گل قشنگی در دست دارد و دو خادم جلوی امام ایستاده‌اند. امام گل را به دست یکی از خادمین داد و فرمود آن را به من بدهد. همین که گل را به دستم داد، احساس بهبودی کردم. ناگهان از خواب بیدار شدم. اتاق پر از بوی عطر بود و همان دسته گلی که امام در خواب به من داده بود، در دستم بود و کاملاً بهبود یافتم.

بلند شدم طبق معمول همیشه، به جلوی حرم آمده و مشغول عبادت شدم تا اینکه درب حرم باز شد و مثل همیشه، اوّل زائر بودم. بعد از زیارت برای اقامه جماعت به مسجد گوهرشاد رفتم. بعد از نماز دیدم عده ای از بیماران جواب کرده دورم را گرفته و می‌گفتند: «شیخ حبیب اللّه! از آن گل که امام علیه السلام به تو داده، به بدن ما بمال تا خوب شویم!» متوجه شدم که این افراد که در جریان نبودند حتماً امام رضا علیه السلام آنها را پیش من فرستاده است. از برگ گل به سر و صورت آنها مالیدم؛ متوجه شدم که بیماری آنها خوب شده، از آن زمان به بعد فقط همین دستم که با آن گل را گرفته بودم، مریضها را شفا می‌دهد.

آن مرجع تقلید بزرگوار می‌گوید: به شیخ حبیب اللّه گفتم: این گل را امام رضا علیه السلام به یکی از خادمین داد تا آن را به تو بدهد؛ از آن زمان به بعد دستت مریض، شفا می‌دهد. اگر خود امام رضا علیه السلام گل را به دستت می‌داد، چه کار می‌کردی؟

یک وقت شیخ حبیب اللّه چهره اش دگرگون شد و فرمود: واللّه اگر امام رضا علیه السلام خودش گل را به دستم می‌داد و دست مبارکش با بدنم تماس می‌گرفت بعد از آن، مطمئن بودم دستم اگر به مرده می‌خورد، آن را زنده می‌کرد

تعبیر غسل

غسل به معني شستن است که در فارسي با دو فعل معين به کار مي رود. غسل کردن به معني خود شويي است و غسل دادن به معني شستن ديگري. اين هر دو در تعبير فرق مي کند. روي هم رفته شستن اگر به منظور پاک کردن و پاک شدن و تطهير باشد در خواب هاي ما خوب است و تعبير بد ندارد چه خودمان را بشوييم و چه ديگران را. اگر در خواب ببينيم که درون آب بسيار غسل مي کنيم از غم و اندوه مي رهيم و از گرفتاري هاي دست و پاگير نجات مي يابيم. مثلا در آب رودخانه، استخر، يا دريا و درياچه که درون آنها بتوانيم غوطه بخوريم و غوص کنيم. اين ...
خواب را اگر متهمي ببيند از او رفع اتهام مي شود و اگر محکومي ببيند اززندان خلاص مي گردد و اگر بيماري ببيند از بيماري شفا مي يابد ولي در اين ميان سه شرط وجود دارد. نيت، حرارت آب و مقدار آن. چنانچه در آب دريا غوطه بخوريد که مثلا ساعت مچي خويش را که گم شده پيدا کنيد شامل غسل کردن نمي شود. غسل در صورتي است که نيت خود شويي باشد براي نظافت. همين طور آب بايد سرد باشد چون تعبير آب گرم فرق مي کند که در زير مي نويسيم. سوم مقدار آب است که اگر اندک باشد و نتوانيم در آن غوطه بخوريم باز هم تعبيري ديگر پيدا مي کند. اگر در خواب ببينيد که ديگري را مي شوييد خدمتي در جهت او انجام مي دهيد که موجب سکون و آرامش آن شخص مي شود. اگر آب اندک و قليل يا تيره و کدر باشد غم و گرفتاري است همين طور اگر آب گرم باشد، غسل به ترتيبي که گفتيم داراي تعبير فوق نمي شود.

تعبیر ماست

محمدبن سيرين گويد: ديدن ماست شيرين، دليل منفعت بود و ماست ترش، دليل غم و اندوه بود. حضرت دانيال گويد: ديدن ماست درخواب،دليل مال است كه از سفر حاصل كند. ابراهيم كرماني گويد: ديدن ماست درخواب،دليل مال است كه از سفر حاصل كند. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه ماست خورد و شيرين بود، دليل برمال حلال بود.

تعبیر ادرار كردن

محمد بن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه ادرار كند، به جايگاهي كه موضع آن نباشد، اگر صاحب خواب غمگين و وام دار بود، دليل كند كه از غم فرج يابد و وامش گذارده گردد و اگر توانگر بيند، دليل كند كه مالش نقصان آيد، بر مقدار ادرار. حضرت دانيال گويد: اگر بيند كه در جايگاهي مجهول ادرار كند، دليل بود كه از اهل آن موضع زن خواهد يا كنيزك خرد. اگر بيند كه به جاي ادرار خون همي رفت، دليل كند كه او را فرزند ايد و اگر بيند كه به جاي ادرار چرك و خون مي رفت، دليل كند كه او را فرزندي ايد به تن معلول. بعضي از معبران گفته ...
اند: ادرار، مال حرام بود. اگر بيند كه ادرار همي خورد، دليل كند كه مال حرام خورد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه اندر چاهي ادرار كرد، دليل كند كه از كسي مال حلال حاصل كند. اگر بيند كه ادرار همي كرد، دليل كند كه او را فرزندي آيد كه قران ظاهرخواند و عالم و دانا گردد. اگر بيند كه برخي از ادرار ريخت و برخي با خود داشت، دليل كند كه برخي از مال وي برود و برخي اندوه وغم از وي جدا گردد. اگر بيند كه مردمان از ادرار وي همي مسح كردند، دليل كند كه او را فرزندي آيد كه عالم و دانا گردد و مردمان متابع او گردند. جابر مغربي گويد: اگر بيند كه در مسجد ادرار كردن همي كرد، دليل كند كه مال خويش هزينه كند. اگر بيند كه جامه وي به ادرار آلوده شد، دليل كند كه مال خويش بر فرزند خويش هزينه كند.حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ادرار در خواب، به موقع خويش، مرد را توانگري رسد. اگر درويش باشد و بنده را آزادي باشد و بيمار را شفا بود و محبوس را فرج بود و مسافر را باز آمدن بود و عامل معزولي بود و خليفه را مرگ بود و قاضي را عزل و بازرگان را زيان بود در تجارت. اسماعيل بن اشعث گويد: اگر بيند كه در خانه خويش به موضعش ادرار همي كرد، دليل كند كه مال و ثروت و دارايي خويش بر عيال خويش هزينه و خرج كند، ليكن عوض آن جبران شده بازآيد.

دعاى ارزشمند

رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: هر كه با اين عبارات خدا را بخواند،

او را پاسخ مى دهد. به آن كه مرا به حقيقت پيامبرى داد، اگر اين نام ها را بر ورق

هاى آهن بخوانند، نرم خواهد گرديد و اگر بر آب روان بخوانند، سخت خواهد شد -

چندان كه بر آن بتوان پاى نهاد - و اگر بر ديوانه اى ، هشيار خواهد گرديد و اگر بر

 زن بار دارى كه زادن بر او سخت است ، خداوند آن را آسان خواهد ساخت و اگر

مردى چهل شب جمعه آن را بخواند، خداوند همه ى گناهان مردمى و خدايى او

را خواهد بخشود.

سلمان فارسى كه رحمت حق بر او باد گفت : يا رسول الله ، پدر و مادرم فداى

شما باد! آيا با اين دعا اين همه پاداش مى دهند؟! فرمود: اى ابا عبدالله ، مردم را

بدان تشويق نكنيد كه بيم دارم بندگى را، به اميد آن ، رها سازند. سپس فرمود:


اى ابا عبدالله ،خداوند گوينده ى اين كلمات و خاندان او و مربى شهر و همه ى

همشهريان او را مى آمرزد؛ ان شاء الله تعالى.

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللَّهُمَّ أَنْتَ اللَّهُ وَ أَنْتَ الرَّحْمَنُ وَ أَنْتَ

الرَّحِيمُ- الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ

الْمُتَكَبِّرُ الْأَوَّلُ الْآخِرُ الظَّاهِرُ الْبَاطِنُ الْحَمِيدُ الْمَجِيدُ الْمُبْدِئُ

الْمُعِيدُ الْوَدُودُ الشَّهِيدُ الْقَدِيمُ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ الْعَلِيمُ الصَّادِقُ

الرَّءُوفُ‏ الرَّحِيمُ الشَّكُورُ الْغَفُورُ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ

الرَّقِيبُ الْحَفِيظُ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ الْعَظِيمُ الْعَلِيمُ الْغَنِيُّ

 الْوَلِيُّ الْفَتَّاحُ الْمُرْتَاحُ الْقَابِضُ الْبَاسِطُ الْعَدْلُ الْوَفِيُّ الْوَلِيُّ

الْحَقُّ الْمُبِينُ الْخَلَّاقُ الرَّزَّاقُ الْوَهَّابُ التَّوَّابُ الرَّبُّ الْوَكِيلُ

اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ الدَّيَّانُ الْمُتَعَالِي الْقَرِيبُ

الْمُجِيبُ الْبَاعِثُ الْوَارِثُ الْوَاسِعُ الْبَاقِي الْحَيُّ الدَّائِمُ الَّذِي لَا

يَمُوتُ الْقَيُّومُ النُّورُ الْغَفَّارُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ الْأَحَدُ الصَّمَدُ. لَمْ يَلِدْ وَ

لَمْ يُولَدْ  وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ ذُو الطَّوْلِ الْمُقْتَدِرُ عَلَّامُ الْغُيُوبِ

الْبَدِي‏ءُ الْبَدِيعُ الْقَابِضُ الْبَاسِطُ الدَّاعِي الظَّاهِرُ الْمُقِيتُ

الْمُغِيثُ الدَّافِعُ الضَّارُّ النَّافِعُ الْمُعِزُّ الْمُذِلُّ المُطْعِمُ الْمُنْعِمُ

الْمُهَيْمِنُ الْمُكَرِّمُ الْمُحْسِنُ الْمُجْمِلُ الْحَنَّانُ الْمُفْضِلُ الْمُحْيِي

الْمُمِيتُ الْفَعَّالُ لِمَا يُرِيدُ مَالِكُ الْمُلْكِ- تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ

تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِكَ

الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهارِ وَ تُولِجُ

النَّهارَ فِي اللَّيْلِ وَ تُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ تُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ

الْحَيِّ وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ- فالِقُ الْإِصْباحِ وَ فالِقُ

الْحَبِّ وَ النَّوى‏- يُسَبِّحُ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ

الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ اللَّهُمَّ مَا قُلْتُ مِنْ قَوْلٍ أَوْ حَلَفْتُ مِنْ حَلْفٍ أَوْ

نَذَرْتُ مِنْ نَذْرٍ فِي يَوْمِي هَذَا وَ لَيْلَتِي هَذِهِ فَمَشِيَّتُكَ بَيْنَ يَدَيْ

ذَلِكَ كُلِّهِ مَا شِئْتَ مِنْهُ كَانَ وَ مَا لَمْ تَشَأْ مِنْهُ لَمْ يَكُنْ فَادْفَعْ عَنِّي

بِحَوْلِكَ وَ قُوَّتِكَ فَإِنَّهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ اللَّهُمَّ

بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ عِنْدَكَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْ لِي

وَ ارْحَمْنِي وَ تُبْ عَلَيَّ وَ تَقَبَّلْ مِنِّي وَ أَصْلِحْ لِي شَأْنِي وَ يَسِّرْ

أُمُورِي وَ وَسِّعْ عَلَيَّ فِي رِزْقِي وَ أَغْنِنِي بِكَرَمِ وَجْهِكَ عَنْ جَمِيعِ

خَلْقِكَ وَ صُنْ وَجْهِي وَ يَدَيَّ وَ لِسَانِي عَنْ مَسْأَلَةِ غَيْرِكَ وَ اجْعَلْ

لِي مِنْ أَمْرِي فَرَجاً وَ مَخْرَجاً فَإِنَّكَ تَعْلَمُ وَ لَا أَعْلَمُ وَ تَقْدِرُ وَ لَا أَقْدِرُ

وَ أَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ وَ صَلَّى

اللَّهُ عَلَى سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ‏

5 ذکر مجرب و آثارشان

معرفی 5 ذکر مجرب و آثارشان

ذکر


رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است: ذکر «سبحان الله و الحمد الله و لا اله الاّ الله و الله اکبر» را زیاد بگوئید. چون در قیامت این اذکار با گروهی از فرشتگان و محافظ از پیش رو و پشت سر خواهند آمد. و این اذکار باقیات و صالحات می باشند.


در حالی که اهل دنیا دائم به ذکر دنیا مشغول اند و در لذت های دنیوی غوطه می خورند،اهل ایمان تمام لذت شان از یاد خدا است و در اطاعت خدا غوطه ورند. ذکر از بهترین وسایل برقراری ارتباط با حضرت حق جلّ شأنه می باشد. یاد الهی از نزدیکترین مسیرهای قرب و نزدیکی به پروردگار این عالم است. اوقات اشتغال به ذکر خداوند متعال نیز از شیرین ترین حالتها و لذّتهای بندگان مؤمن است.

ذکر نیز مانند تمام امور مهم شرعی دارای تقسیمات، ضوابط و شرایط خاصی است که رعایت این امور برای بهره بردن صحیح لازم است. 

معنای حقیقی ذکر و یاد خدا آن است که انسان در هر موقعیتی که هست در حال اطاعت و بندگی خداوند باشد و خدا را فراموش ننماید. تمام اعمال و آداب بندگی خداوند یاد خدا به معنای وسیع و حقیقی کلمه محسوب می شود و مهم هم این است که انسان در تمام زندگی خود اهل ایمان و بنده خدا باشد. ذکر زبانی هم در صورتی موثر است که به معنای وسیع کلمه انسان ذاکر خدا و بنده واقعی حق تعالی و مطیع او باشد.

 

آثار ذکر بر روح و روان 

یكی از زیباترین جلوه های ارتباط عاشقانه با خدا و اساسی ترین راه های سیر و سلوك ، ذكر است؛ یعنی مترنّم بودن زبان و قلب انسان به اسماء حُسنای الهی و شاداب نگه داشتن گل روح در زیرباران یاد حق.

ذكرخدا، از یادبردن هستی محدود خویش در رهگذر یاد اسمای الهی است و تداوم و استمرار آن زنگار گناهان را از روی دل می زداید؛ زیرا غفلت و فراموشی حق تعالی ، ساحت دل را مكدّر می كند.ذكر خداوند آثار و ثمرات اعجاب آور و باشكوهی دارد كه هریك از آنها در سازندگی روحی و اخلاقی انسان تأثیر به سزایی دارد. این آثار عبارتنداز:

1- یاد خدا نسبت به بنده

اولین اثر یاد خدا این است كه خدای متعال نیز انسان را یاد می كند. «مرا یادكنید تا شمارا یادكنم ».

2- روشنی دل

خداوند؛ ذكرخویش راموجب نورانی شدن و بیداری دل ها می داند. مردن دل وافسردگی ازهولناك ترین سیه روزی هاست.

یكی از موثرترین عوامل علاج مرگ دل و احیای دوبارة آن، پناه بردن به ذكر خداست؛ ذكرحق نور است و مداومت درآن ، قلب را از تاریكی و ناامیدی و قساوت نجات می دهد.

3- آرامش قلب

به تعبیر قرآن طمأنینه و سكون قلب از جمله آثار مستقیم یاد خداست. «كسانی كه ایمان آورده اند و دل هایشان به یاد خداست، بدانید تنها با یاد خدا دل ها آرام می گیرد.»

4- خشیت و ترس از خدا

از جمله آثار یاد خدا برای مومنان، خداترسی و خشیت می باشد. قرآن در این زمینه می فرماید: «تنها مومنان هستند كه هرگاه یاد خدا به میان آید، دل هایشان ترسان شود».

یكی از موثرترین عوامل علاج مرگ دل و احیای دوبارة آن، پناه بردن به ذكر خداست؛ ذكرحق نور است و مداومت درآن ، قلب را از تاریكی و ناامیدی و قساوت نجات می دهد

5- بصیرت یافتن و شناخت شیطان

یكی از عوامل اصلی سقوط انسان و سیه روزی او، افتادن به دام های ناپیدای شیطان است و ذكر حق به انسان بصیرتی می دهد كه وسوسه های پنهان و دام های ناپیدای شیطان را به سهولت بشناسد و در دام او نیفتد.

6- بخشش گناهان

از آثار و ثمرات اخروی یاد خداوند ، مغفرت الهی می باشد كه شامل حال یادكنندگان خدا می گردد و اضافه برآن ، خداوند وعده اجر و پاداش بزرگ نیز به ایشان داده است.

7- حكمت و علم

یكی دیگر از ثمرات ذكر ، پختگی عقل و كمال و حكمت است. ذكر باعث فروزان شدن قوه ادراك انسان و جوشش فكر و

دعا

اندیشه می شود. جان فرد شایستگی این را پیدا می كند كه منعكس كننده حقایق غیبی در خود گردد و خداوند به اندیشه و عقل این افراد مدد رساند.

در روایات و احادیث ما به جایگاه مهم ذکر و برخی اذکار شریف و آثار مهم آنها تصریح شده است که به برخی از آنها اشاره می نمائیم.

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به اصحابشان فرمودند: آیا می خواهید شما را به بهترین و پاکیزه ترین کارهایتان نزد پروردگارتان، و رفعت دهنده ترین اعمال در درجات معنویات، و آنچه برای شما بهتر از درهم و دینار است، و آنچه بهتر از روبرو شدن با دشمنان و مقابله با آنهاست، راهنمایی کنم؟ همگی گفتند: آری ای رسول خدا صلی الله علیه و آله، ایشان فرمودند: آن ذکر کثیر خداوند متعال است. 1

 

1-ذکر تسبیحات اربعه:

1ـ رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: پنج چیز است که چقدر در میزان سنگین اند؛ گفتن سبحان الله و الحمد الله و لا اله الاّ الله و اللّه اکبر و فرزند شایسته ای است که از مسلمانی بمیرد و او در مرگ آن فرزند دامن صبر از دست ندهد و به حساب خداوند منظور بدارد. 2

2ـ امام صادق علیه السّلام فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است: ذکر «سبحان الله و الحمد الله و لا اله الاّ الله و الله اکبر» را زیاد بگوئید. چون در قیامت این اذکار با گروهی از فرشتگان و محافظ از پیش رو و پشت سر خواهند آمد. و این اذکار باقیات الصالحات می باشند.3

 

2- تسبیح (سبحان الله)

1ـ شخصی از امام علی علیه السّلام درباره تفسیر «سبحان الله» پرسید. امام فرمودند: این ذکر تعظیم و منزه دانستن خداوند است از آنچه مشرکین می گویند. و اگر بنده ای آن را بگوید؛ تمام ملائکه بر او صلوات می فرستند.

2ـ امام صادق علیه السّلام فرمودند: ابلیس گفت: پنج کار است که در آنها من هیچ حیله ای ندارم و سایر مردم در قبضه من هستند:...و کسی که زیاد در روز و شب تسبیح سبحان الله می گوید و ...4

3ـ امیرالمؤمنین علیه السّلام: هرکس روزی سی مرتبه تسبیح (سبحان الله) بگوید: خداوند هفتاد نوع بلا که کمترین آنها فقر است را از وی دفع می نماید.5

 

3- تهلیل(لا اله الاّ الله)

1ـ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: خداوند فرمود: (لا اله الاّ الله) قلعه من است و هرکس در آن داخل شود، از عذاب من در امان است.6

2- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: کلمه (لا اله الاّ الله)بهاء و قیمت بهشت است.7

3 ـ امام صادق علیه السلام فرمودند: ذکر (لا اله الله و الله اکبر) را زیاد بگوئید، چون در نزد پروردگار چیزی از این دو ذکر محبوبتر نیست.8

امام صادق علیه السّلام فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است: ذکر «سبحان الله و الحمد الله و لا اله الاّ الله و الله اکبر» را زیاد بگوئید. چون در قیامت این اذکار با گروهی از فرشتگان و محافظ از پیش رو و پشت سر خواهند آمد. و این اذکار باقیات و صالحات می باشند

تحمید(الحمد الله)

1 ـ از ائمه سفارش به زیاد گفتن (الحمد الله) در همه حالات اعم از نعمت یا مصیبت شده است.9

2ـ امام باقر و صادق علیهماالسّلام فرمودند: هر کس(الحمد الله کما هو اهله) بگوید، نویسندگان آسمانها مشغول می گردند.10

دعا

ذکر(لا حول و لا قوّة الاّ بالله العلی العظیم)

در فضیلت این ذکر آمده است که آن از گنجهای بهشت است. و شفای از نود و نه بیماری و درد است که کمترین آنها همّ و گرفتاری است.

امام صادق علیه السّلام فرمودند: اگر غمها پیوسته به تو روی آورد، پس بگو (لا حول و لا قوّة الاّ بالله). و نیز روایت شده است فرزند یکی از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله به اسارت دشمن در آمد. وی نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و از این غم شکایت نمود. رسول خدا صلی الله علیه و آله به او امر کردند که زیاد و در همه حال ذکر (لا حول و لا قوّة الاّ بالله) بگوید او نیز اطاعت کرد و پس از مدّتی پسرش به همراه صد شتر در هنگامی که مشرکان از وی غافل شده بودند، بازگشت.11

 

استغفار :

یکی دیگر از ذکرهای بسیار مهم استغفار است که مشهورترین صیغه آن (استغفر الله ربی و اتوب الیه) که از آثار آن بخشش گناهان، گشایش در رزق و حتّی سبب بچه دار شدن است.12

یکی دیگر از اذکار مهّم دعاء مکروب یا ذکر یونسیّه است و آن ذکر (لا اله الاّ انت سبحانک انّی کنت من الظالمین) است.

که برای این ذکر آثار فراوانی ذکر شده است که ما در مبحثی جداگانه به طور مفصل به آن پرداخته ایم . که قابل مراجعه برای شما عزیزان هست.

نکته قابل توجه این که آنچه در بحث ذکر مهّم و در درجه بالاتری از نظر کیفیت است ذکر قلبی است نه ذکر لسانی بدون توجّه. و دیگر آن که این ذکر گفتن لطمه ای به سیر طبیعی زندگی ما نزند و ما تنها برای قرب الهی و زنده نگه داشتن یاد خدا در تمام ساعات و حالات عمر خویش به آن بپردازیم نه کسب قدرتها و ارضای هواهای نفسانی که امری ناپسند و مذموم است.

فرآوری : محمدی

بخش دین تبیان